
Kiemelt célként szerepel a turizmus és az agrárium, illetve az élelmiszeripar összekapcsolása a Magyar Turizmus Zrt. jövő évi marketingtervében – jelentette be Gyulán, a Magyar Fürdőszövetség őszi közgyűlésén dr. Faragó Péter, a társaság vezérigazgatója. Az Erkel Hotelban tartott kétnapos tanácskozásnak a város szempontjából különös jelentősége volt, hiszen utoljára 21 évvel ezelőtt ülésezett itt a szervezet.
Lapunknak Boros László Attila, a Gyulai Várfürdő igazgatója úgy fogalmazott: a helyszínválasztás azt jelzi, a szakma felfigyelt Gyulára, és elismeri törekvéseit, eredményeit. – Jelentős esemény ez a fürdő életében, hiszen a közgyűlésen a teljes hazai fürdőszakma képviselteti magát – hangsúlyozta az ügyvezető.
A települést és itt megvalósuló beruházásokat dr. Görgényi Ernő mutatta be a megjelenteknek. A polgármester kiemelte: a 4800 szálláshellyel rendelkező Gyulán folyamatosan emelkedik a vendégéjszakák száma, idén, augusztus végéig 16 százalékos növekedés volt tapasztalható a tavalyi év azonos időszakához képest.
Juhász Szabolcstól, a Magyar Fürdőszövetség főtitkárától megtudtuk, a nyári szezont a nagyobb, fedett résszel is rendelkező fürdők tudták nyereséggel zárni, ezek bevétele átlagosan 5 százalékkal emelkedett a főszezonban. A kisebb komplexumoknak, elsősorban a szélsőséges időjárás miatt, csökkent a forgalma.
Lapunknak a szakember elmondta: a Széchenyi-pihenőkártya népszerűségének is szerepe van abban, hogy a fürdőkben a belföldi vendégek aránya dominál, ugyanakkor a határ menti fürdőhelyeken a külföldi vendégek száma is meghatározó, eléri a 20-30 százalékot.
Dr. Faragó Péter kifejtette: tavaly az ország mintegy 200 nagy fürdőjében csaknem 31 millió külföldi vendég fordult meg, ami 20 százalékos növekedést jelentett az azt megelőző évhez képest. A vezérigazgató az idei évre is hasonló eredményeket prognosztizált.
Dr. Faragó Péter azt is elmondta: jövőre a marketingfeladatok között kiemelt szerepet kapnak a belföldi utazást ösztönző kampányok, a külföldi turizmusra vonatkozó stratégiában pedig az országimázs-akciók mellett a piacspecifikus termékkampányok játsszák majd a főszerepet. A vezérigazgató hangsúlyozta: a jövő év fontos célkitűzése, hogy az ország természeti és kulturális értékeinek promócióját összekapcsolják a minőségi magyar áruk, élelmiszerek marketingjével.
Dr. Nemes Andrea, a Nemzetgazdasági Minisztérium főosztályvezetője előadásában kiemelte: a turisztikai szektor januártól augusztusig a GDP 9 százalékát adta, a vendégforgalom az összes régióban emelkedett. Mint kifejtette, a KSH adatai szerint a belföldi turizmus az első 9 hónapban nagymértékben erősödött hazánkban. Külföldről a legtöbben Németországból, Ausztriából és Oroszországból érkeztek az országba.
A főosztályvezető arról is beszélt, hogy hamarosan új kritériumrendszer alapján minősítik a fürdőket, a nemzeti tanúsító védjegy rendszerének előkészítése a végéhez érkezett. Emellett megemlítette, hogy 2014-től a Magyar Turizmus Zrt. tevékenységét uniós forrásból is támogatnák.
Lapunk kérdésére dr. Nemes Andrea elmondta: korábban többször járt városunkban. Meglátása szerint Gyulán a településfejlesztés tudatos tervezés mentén zajlik, amely a mai kor turistáinak és a környező országokból érkezők igényeihez egyaránt igazodik. – Gyula jó úton halad, hogy vendégforgalmát, amely már eddig is figyelemre méltó a fürdőben, tovább növelje – ecsetelte.































