
Elkészültek a gyulai kerékpárutak tervei - jelentette be ma délelőtti sajtótájékoztatóján dr. Görgényi Ernő. Az új bicikliutak építésére és a meglévők felújítására készített engedélyes tervek a magyar-román határon átnyúló program keretében valósulhattak meg. A HURO program keretében már több támogatásban részesített program fejeződött be, ilyenek az Arad-Gyula közös közlekedéshálózatfejlesztésre készített közlekedésterve, az útépítés Gyula és Nagyzerénd között, a Geo-tehermic projekt és befejezés előtt áll az Arad és Gyula kerékpárútjainak közös fejlesztése.
A gyulai ERBO-PLAN Kft. a napokban készítette el a gyulai kerékpárutak terveit, melyek 7 kerékpárút felújítására, átépítésére illetve létesítésre vonatkozik. A leghosszabb bicikliutat négy szakaszra bontották, így valójában tíz engedélyes tervdokumentáció készült el.
Gellén Vencel városmenedzser elmondta, összesen 15 ezer 621 méter a felújítandó, illetve megépítendő utak hossza. A tervek Szanazug-Gyula, a Csabai út, a Vértanúk útja, a Szent István út, a Temesvári út, a Kétegyházi út, a Henyei út, a Béke sugárút, a Nagyváradi út és a Nürnbergi út kerékpárútjaira vonatkoznak.
Béres István városi főépítész kiegészítésül hozzáfűzte, hogy Gyula városa már a 80-as évek vége óta terveztet és építtet kerékpárutakat. Mivel a KRESZ az elmúlt másfél évben sokat változott, új szemléletű forgalomtechnikai tervek készítése az indokolt. Ezúttal jellemzően szélesebb utakat terveztek, mivel egy oldalon kell ellátni a kétsávos biciklisforgalmat, valamint az állagmegőrzés érdekében padkákkal kell szegélyezni. A főépítész arra is rámutatott, hogy a Béke sugárút Árpád utca és a vasútállomás közötti szakaszán csak hatalmas kompromisszumok árán lehet kerékpárutat építeni, ezért felfestéssel jelzik az autósoknak, hogy kerékpárosokra is kell számítani az úton.
A progjekt összköltése 168 ezer 312 euro, a Gyulára eső rész 74 ezer 440 euró, ebből 70 ezer 718 euro a támogatás.




























