Immár második alkalommal hívta meg Szász Mátyás marketinginnovátort Gyula Város Önkormányzatának Gazdaságfejlesztési Csoportja azért, hogy a meghívott vállalkozókat elméleti és gyakorlati tanácsokkal segítsék. Az előadó elmondása szerint marketingoktatással foglalkozik, cégvezetőkkel tartja a kapcsolatot és segít nekik abban, hogy minél jobban prosperáljon a vállalkozásuk.
- Abban szeretnék a vállalkozóknak segíteni, hogy helyi szinten minél több vevőre tegyenek szert. Gyakorlati tapasztalatokat adunk át, melyeket már holnaptól alkalmazhatnak, s ebben a nehéz gazdasági helyzetben is előre juthatnak – nyilatkozta Szász Mátyás.
Az előadó véleménye szerint nagyon sok cég kispórolja a munkájából a marketingterv-készítést, pedig minden a tervezőasztalon dől el. Az, hogy egy cégnek mennyire fog futni a szekere 2014-ben eldönti, hogy papíron, az asztalon mit tervez meg és milyen marketingtervet állít össze. Ez akkor fog jól működni, ha minden ágyúból egyszerre tüzel a vállalakozás, mivel a marketingeszközök külön-külön nem hatásosak – emelte ki a vállalkozások egyik sikerének kulcsát az előadó.
A legtöbb vállalkozás termékalapú reklámozást folytat, ezért a cég és a vásárlók között akadozik a kommunikáció. Kiss Csaba, a gazdaságfejlesztési csoport vezetője leszögezte, hogy rendezvényükkel szeretnék elérni, hogy egy elméleti blokk után a vállalkozók személyre szabott marketingtervhez jussanak. A cégvezetőknek tervezőmunkát kell elvégezniük, feladatlisták kapnak, s ezáltal kiderül, hogy milyen jellegű marketing- és kampányeszközökkel vihetik sikerre vállalkozásukat.