Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Bachot idézte meg Rohmann Ditta az Almásy-kastélyban

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • Tóth PéterKULTÚRA • 2016. július 21. 14:00
Bachot idézte meg Rohmann Ditta az Almásy-kastélyban
Az ország egyik legjobb csellistája barokk építésű hangszerét is megszólaltatta gyulai koncertjén
Egyszemélyes csellókoncertet adott Rohmann Ditta, az ország egyik legjobb csellistája az Almásy-kastélyban július 20-án. A művésznő Bach csellószvitjeiből játszott el kettőt, az egyiket egy négyhúros, míg a másikat egy öthúros hangszeren. A vendégeket Dombi Ildikó, az Erkel Ferenc Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója köszöntötte.
____Eredeti-GYHRCSD_027.JPG

Rohmann Ditta koncertje a gyulai Almásy-kastélyban 

Fotó: Gyulai Hírlap – Rusznyák Csaba 

– A kastély mindig is a kultúra központja volt, az a célunk, hogy a továbbiakban is az legyen. Igyekszünk olyan programokat szervezni, amelyekkel a város zenei életébe is új színeket hozhatunk – mondta Dombi Ildikó.

Besztercezy Attila, a cég munkatársa röviden ismertette a művésznő pályafutását, majd következett a koncert. Bach G-dúr csellószvitjének prelúdiuma volt a nyitány, amely után a csellista elmondta, hogy végignézte a kastély kiállítását, amely rendkívül érdekes volt a számára, hiszen a főúri kastélyokban mindig fontos volt a zene. Bach is akkor írta a szvitjeit, amikor egy ilyen kastélyban szolgált. A második és harmadik tétel, azaz az allemande és a courante után jött a negyedik, a sarabande, amely egyfajta nyugvópontnak tekinthető, hármas lüktetésű tétel. A menüett után következett a gigue, a szvit zárása, amely egy karakteres és gyors mű, szinte olyan, mintha más hangszeren szólna.

A művésznő gondolt azokra is, akik kevésbé értenek a komolyzenéhez, és minden lejátszott tétel után elmagyarázta, hogy miképpen illeszkedik az a nagy egészbe, miért különleges, és mire érdemes figyelni a hangszerrel kapcsolatban. Egy magyarul nem tudó vendég kedvéért a kommentárjait megismételte angolul is.

A koncert második szakasza a D-dúr szvit volt, ekkor váltott át az öthúros csellóra, amely egy barokk építésű hangszer, a plusz egy húron kívül különlegessége, hogy nincs lába, így a zenésznek még jobban kell ügyelnie a támasztásra, mint a négyhúros rokonánál. Rohmann Ditta végül egy hegedűpartiatával fejezte be az előadását, amely a komolyzenéhez kevésbé értők számára is hatalmas élmény volt.

 

____Eredeti-GYHRCSD_015.JPG

 

Fotó: Gyulai Hírlap – Rusznyák Csaba 

Összes cikk - lent (max 996px)
+
+
+
+
+
+
+
+
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)