Oláh Zsuzsanna (vállalkozó, Family Fagyizó):
– Számomra az idei nyár idegenforgalmi szempontból hasonló volt a tavalyi évhez, bár úgy érzem, az turisztikai szezon tovább rövidült. Az igazi szezon júliustól augusztus 20-áig tartott csak, ez érezhető volt a panzió és a Family Fagyizó forgalmán is. A magyar vendégek jelentős része idén is SZÉP-kártyát használt, és továbbra is nagyon figyelt a kiadásaira. A külföldről hozzánk látogató, főként román és szerb vendégek száma nőtt, köszönhetően az AquaPalota megépülésének, melyről a magyar családosok is nagyon pozitívan számoltak be, illetve magát a várost mindenki nagyon megszerette a sok virágos park, a szökőkutak, a hangulatos éttermek és kiemelten az itt élő emberek kedvessége és segítőkészsége miatt. A fesztiválok idén is nagy tömeget vonzottak, bár sokan hiányolták a fiatalosabb koncerteket és programokat. Az egyetlen dolog, amit szinte minden vendég kifogásolt, az a Kecskemétet és Békéscsabát összekötő 44-es főút minősége volt, sokak e miatt nem tudták biztosan, hogy visszatérnek-e Gyulára.
Dávid Zsolt (vállalkozó):
– Úgy gondolom, meg azt is tapasztaltam, hogy nem lehetett panasz a város látogatottságára. Az okát igazából nem tudom, de az biztos, hogy a Gyulai Várfürdő AquaPalotája sokat nyomott a latba. Érezhetően kedvezőbb volt a turizmusban érdekeltek számára az idei esztendő. Lehet, hogy a gazdaság kezd életre kelni, és az embereknek több pénzük van, lehet, hogy megtakarításuk van, de az is elképzelhető, hogy a várfürdőnek volt olyan jó a marketingtevékenysége, hogy fellendült a forgalom. Ezt nem csak én tapasztaltam, bár most sem magamból indultam ki, mert az én vendégforgalmam tavaly is hasonlóan jó volt. Idén főleg augusztusban voltak rengetegen a városban, nagyon sok román turista érkezett.