Komoróczki Alíz
Fotó: Gyulai Hírlap – Szabó Eszter
A május 25-én megtartott tájékoztatón Komoróczki Aliz elsőként a 2015-ös év legfontosabb adatait ismertette, melynek során kiderült: 2015-ben több mint 382 ezer vendégéjszakával számolhattak a gyulai szálláshelyek, ami 7%-os bővülést jelent az előző évekhez képest. – Ha a belföldi és külföldi vendégéjszakákat egyben nézzük, Gyula városa a tizedik legnépszerűbb település, ha pedig csak a belföldieket vesszük figyelembe, az ötödik helyen szerepel – emelte ki a szakember. – Átlagosan 3,4 éjszakát töltenek nálunk az utazók, ami kiváló eredménynek számít – tette hozzá.
Komoróczki Aliz azt is kifejtette, hogy a sikerek oka többek között az, hogy 2014-ben az akkor nyitott AquaPalota hozott új vendégeket, emellett az ő munkájuk és az egyre jobb minőségű szálláshelyek is okozói a fellendülésnek. – Örülünk az egyre magasabb belföldi vendégszámnak, ám célunk az, hogy hogy Gyula nemzetközi szinten is ismert és elismert gyógydesztinációvá váljon – fogalmazta meg a jövőre vonatkozó terveiket Komoróczki Alíz.
Kun Bernadett
Azt is megtudhattuk, hogy a városmarketing-csapat idén, az év elején a megnyíló Almásy-kastélyt népszerűsítette három hónapon át, jelenleg folyó fontos projektjük pedig a visitgyula.hu oldal felhasználóbaráttá alakítása, amin hamarosan az idegen nyelvű tartalom is frissül majd. – A közeljövőben számos új infoponttal várjuk a látogatókat. A vár közelében, az Erkel hotelben és a Világóránál is lesznek majd munkatársaink. Ezeknél a standoknál jegyértékesítés folyik majd, és emellett minden programinformáció elérhető lesz a hozzánk látogatók számára – fejtette ki a városi TDM-menedzser.
Kun Bernadett, a Hunguest Hotel Erkel értékesítési vezetője a témához kapcsolódóan lapunknak elárulta: a 2015-ös évük vendégforgalom szempontjából pozitívan sikerült. – A szállodánk évről évre növekvő tendenciát mutat. Elsősorban a belföldi turizmus élénkül, de egyre több vendégünk érkezik a határon túlról, elsősorban a szomszédos Romániából. Folyamatosan igyekszünk újításokkal is előállni, tavaly bevezettük a szenioranimátort a nyugdíjas klubszobával, idén 2016-ban pedig a játszóház bővítését és állandó animátor alkalmazását tervezzük, amely a nyárra meg is fog valósulni. A nyár folyamán az aktív turizmusra vágyó vendégeknek is kedvezni fogunk, mert először települ ki a Tourinform iroda egy állandó infoponttal a szálloda lobbyjába, amely által a vendégek közvetlenül információhoz juthatnak a helyi látványosságokról, és a garantált programokra is jelentkezhetnek. Hasonlóan nagy forgalmat várunk idén is, mint amilyen tavaly volt – tette hozzá a szálloda munkatársa.