A gyulai székhelyű cég ügyvezetője kiemelte: a magánszemélyeket is többféle szolgáltatással várják. Lakások és családi házak takarítását, szőnyeg- és kárpittisztítást, függönymosást és -vasalást, kőburkolat-felújítást és parketták polimer védőréteggel való kezelését is vállalják. Ezenkívül ózongenerátoros és hidegködképző generátorral történő fertőtlenítést is végeznek.
Hozzátette: nagytakarítást, felújítás utáni takarítást és részfeladatok, például ablaktisztítás elvégzését is kérhetik tőlük az ügyfelek. Előbbiek kapcsán megjegyezte: nagyobb volumenű munka esetén fontos, hogy előre tervezzenek az ingatlantulajdonosok. Azt kérte, legalább két héttel a takarítási munka előtt rendeljék meg a szolgáltatást, vagy kérjenek ajánlatot, hiszen szobafestőt és burkolót sem az utolsó pillanatban választunk.
A szakember elmondta: vannak, akik drágállják a komoly takarítócégek által nyújtott szolgáltatásokat. Azok, akik így vélekednek, nem gondolják át, hogy ezek a vállalkozások nemcsak a takarítók bérét fizetik, hanem profi tisztítószereket, eszközöket, takarítógépeket is biztosítanak.
Emellett egy takarítócég a nagyobb feladatokhoz több dolgozót is tud biztosítani, így akár egy felújítás utáni takarítást is gyorsan és precízen el tud végeztetni. Hozzáfűzte: az is fontos szempont, hogy a megrendelő nem a saját idejét rabolja a takarítással.
Bagosi Tamás azt is megemlítette, hogy vannak, akik úgy kölcsönöznek ki takarító- vagy kárpittisztító gépet, hogy nem értenek hozzá. Hangsúlyozta: azokat az ismereteket, tapasztalatokat, amelyekkel a profi cégnél dolgozók rendelkeznek, néhány nap alatt nem lehet megszerezni. Hozzátette: a szakszerű munkához a tisztítószerek ismerete is elengedhetetlen. Ha valaki nem tudja például, hogy a savas alaptisztító után semlegesítő felmosásra is szükség van, nem tudja megfelelően elvégezni a rá bízott feladatot.
– Mivel több takarító-, kárpittisztító gépünk is van, nálunk nem fordulhat elő, hogy ha elromlik az egyik, nem tudjuk pótolni. Így garantálni tudjuk, hogy a tőlünk megrendelt munkát időben és megfelelő minőségben elvégezzük – fogalmazott.
Arra is felhívta a figyelmet, hogy egy megbízható vállalkozás rendelkezik felelősségbiztosítással, a nagyobb cégek akár 150 millió forintos kárt is meg tudnak téríteni.
Az ügyvezető azt javasolta: az általunk felkeresett vállalkozótól mindig kérjünk részletes listát arról, hogy pontosan mit tartalmaz a kért szolgáltatás. Példaként említette, hogy a nagytakarítás náluk a burkolatok gépi tisztítását és a lábazat tisztítását is tartalmazza.
Bagosi Tamás pozitívumként említette, hogy a takarítócégeknél a szolgálatvezető a megrendelővel együtt ellenőrzi az elvégzett feladatot, amit munkalappal hitelesítenek.
A szakember arról is beszélt, hogy az interneten nagyon sok szemfényvesztő előtte-utána kép és videó kering. Diszperzittel összekent padlót például közvetlenül felmosás után mutatnak, pedig száradás után még visszafehéredhet a felület.
– Egy magánszemély nem engedheti meg magának, hogy tesztalany legyen. Ezt csak úgy tudjuk elkerülni, ha utánanézünk a cégnek, amelyet meg akarunk bízni – fejtette ki. Azt tanácsolta: soha ne legyünk restek megkérdezni, hogy a vállalkozónak van-e megfelelő végzettsége.
Bagosi Tamás elmondta, hogy az említett tanácsok nemcsak felújítás vagy építés utáni takarításokra vonatkoznak, hanem az időszakos nagytakarításokra is, amikor a padlótól a plafonig mindent megtisztítunk és kimosunk. Ezt végezhetjük saját magunk is, vagy kereshetünk megbízhatónak mondott takarítással foglalkozó személyt a Csevegőn, de megbízhatunk egy profi céget is.
A magánszemélyek a cégekhez hasonlóan a tisztamegoldas.hu oldalon kérhetnek árajánlatot a Dig-Build Kft.-től az általuk megadott paraméterek alapján.