Három gyulai cég, a Gyulahús Kft., a Gyulai Várfürdő és a Dürer Nyomda vezetője vehette át a MagyarBrands-díjat hétfőn a városházán. Idén ötödik alkalommal díjazták az elismeréssel azokat a hazai márkákat, amelyek a magyar vállalkozások méltó képviselői lehetnek a határon túl is. A védjegy olyan értéket képvisel a hazai és a nemzetközi piacon, amely a vásárlók számára a megbízhatóságot és a minőséget tanúsítja.
Alt Norbert alpolgármester a díjátadót megelőző sajtótájékoztatón kiemelte: a gyulai cégek és vállalkozások fontos szerepet töltenek be a város gazdasági életében, adófizetőként és foglalkoztatóként egyaránt jelentősek. Emellett a város hírnevét öregbítik termékeikkel és szolgáltatásaikkal – tette hozzá.
– A kitüntetett cégek a kockázatokat rejtő gazdasági, piaci környezetben is talpon tudtak maradni, bebizonyították, hogy kemény munkával a nehéz körülmények ellenére is komoly sikereket lehet elérni – fogalmazott az alpolgármester.
Daka Zsolt, a Gyulahús Kft. ügyvezetője hangsúlyozta: a cég a tavalyi évhez hasonlóan előkelő helyet foglal el a MagyarBrands fogyasztói márkákat rangsoroló toplistáján. A vállalat idén negyedik helyen szerepel a rangsorban, olyan márkákat maga mögé utasítva mint Gundel vagy a Hollóházi porcelán.
– Sikerült megvalósítanunk célunkat, a minőségi termékgyártást, a jövőben a fogyasztói elégedettség fokozására törekszünk – mondta Daka Zsolt.
– Jó hírünkre jól vigyázunk – fogalmazott Boros László Attila, a Gyulai Várfürdő ügyvezetője, hozzátéve, hogy a díj a cég dolgozói számára is visszaigazolás. Az ügyvezető kiemelte: a fürdő jelentős fejlődésen ment át, hiszen amíg tavaly nem szerepelt az első ötven között, addig idén a 28. helyet foglalja el a fogyasztó márkák listáján.
Boros László Attila rámutatott: az utóbbi évek kisléptékű fejlesztéseinek köszönhetően a várfürdő képes volt megújulni, és a tavalyi, mintegy 2,5 milliárd forintos beruházással tovább erősítette pozícióját a turisztikai piacon.
Kovács János, a Dürer Nyomda ügyvezetője azt mondta: tevékenységükben nagy hangsúlyt kap, hogy magyar tulajdonosi háttérrel rendelkeznek. Az igazgató kiemelte továbbá, hogy a cég a nyomdaipari versenyben, nehéz piaci körülmények között is eredményes évet tudhat maga mögött.
A gyulai nyomdát egyebek mellett Pro Typographia aranyéremmel és Zöld Nyomda elismeréssel is kitüntették. – Bízunk benne, hogy a jövőben is tovább visszük a Békés megyei nyomdaipari hagyományokat – fejtette ki az ügyvezető.
A díjakat a MagyarBrands képviseletében Otto Krisztina, a United Publishers Hungary Kft. ügyvezető igazgatója adta át a cégvezetőknek. Az ügyvezető elmondta: a Gfk Piackutató Intézet Háztartáspanel kutatása alapján a lakosság 90 százaléka fontosnak tartja, hogy magyar terméket fogyasszon, 74 százalékuk pedig arra is ügyel, hogy az általa vásárolt terméket magyar alapanyagból állítsák elő. A megkérdezettek több mint 50 százalékának kiemelt szempont a magyar munkaerő, míg 40 százalékuknak az is lényeges, hogy magyar vállalathoz kötődjön a termék.