Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Bronzérmet nyert az FRT.HU Kupán a gyulai autóversenyző

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • Hajósí Miklós • SPORT • 2016. július 04. 16:30
Bronzérmet nyert az FRT.HU Kupán a gyulai autóversenyző
Kovács Sándor: a mezőnyben voltak a kocsimnál erősebb versenyautók is, ezért még inkább motivált voltam
Kovács Sándor gyulai autóversenyző nem mindennapi teljesítménnyel lett harmadik egy igen erős mezőnyben a júniusi FRT.HU Kupán. Kategóriájában heten indultak, a versenyzőkre két edzőkör és négy mért futam várt. Az FRT Rallye versenyét június 18-án a kiskunlacházi repülőtéren rendezték meg.
____Eredeti-_DSC2442.jpg

Kovács Sándor 

Fotó: Hajósi Miklós 

– Milyen elvárásokkal érkeztél a versenyre? 

– A mezőnyben voltak a kocsimnál erősebb versenyautók is, ezért még inkább motivált voltam, hogy a dobogón végezzek, és hogy minél kevesebb autó legyen az összesítésben előttem.

– A két edzőkör mire is elég ilyenkor?

– Mint minden megmérettetésre, erre is sokat készültem. Az aktuális pályáról információkat, illetve a nyomvonalról rajzot a versenyek előtt egy héttel kapunk. Ezek alapján van idő memorizálni és kielemezni a pálya minden részét – a hosszú egyenes szakaszokat, a visszafordítókat és a kanyarkombinációkat is – elméletben. Van lehetőségünk összehasonlítani a pályarajzokat az elmúlt versenyeken használtakkal. Két egyforma nyomvonal nincs, minden megmérettetésen más a kialakítás, de hasonló részek lehetnek. Az első körön a már elméletben memorizált nyomvonalat a gyakorlatban is jól megvizsgáltam, megnéztem a furfangos részeket is. Ilyenkor nem a határon autózás a lényeg, hanem a pályabejárás. A második körben a bonyolultabb kanyarkombinációkat csiszoltam, hogy azokat minél nagyobb tempóval tudjam teljesíteni, és hibátlanul. Így utólag visszagondolva, ezt szépen sikerült megvalósítanom a mért futamaimban.

– Az első három körödben az időeredményed tekintetében csupán egy tized másodperc különbség volt. Miként tudtál ilyen precízen autózni? Egyébként ezért külön gratulálok neked.

– Nagyon szépen köszönöm az elismerő szavakat! Úgy érzem, hogy az első három körömben megtaláltam egy olyan kompromisszumos megoldást, ami azt eredményezte, hogy gyors is voltam, és hibátlanul is végig tudtam menni. Nem volt megcsúszásom, terelőkhöz való hozzáérésem vagy pályaelhagyásom. 

– A negyedik körödben viszont mintha vért ittál volna, 2,5 másodperrel mentél  jobb időt az előzőekhez képest.

– A negyedik mért körig a harmadik helyen álltam, de a közvetlen mögöttem álló versenyző szorosan a nyomomban volt. Következett a mindent eldöntő negyedik bemenet, ahol az addigi legjobb köridőmhöz képest két és fél másodpercet javítottam, ez annak volt köszönhető, hogy tényleg élvezetből autóztam, és bevállaltam a pálya egyes részein, főleg a bonyolultabb kanyarkombinációkban a még nagyobb sebességet. Ezeken a részeken már végig határon mentem. A mögöttem álló versenyzőtársnak viszont rosszul jött ki a lépés, és több másodpercet rontva maradt a negyedik helyen.  

– Állítottatok a kocsin, másik gumival mentél vagy más csodaszert vetettetekbe a csapatoddal, hogy ennyit gyorsultál?

– A körönkénti apró időfaragásaim abból is adódtak, hogy az első bemenethez képest állítottunk a guminyomásaimon, ezáltal az autóm még kezelhetőbb volt a tempós kanyarokban és a kigyorsításokban. Az utolsó bemenet előtt átbeszéltük a csapatommal, hogy vezetéstechnikailag egy-egy kanyarkombinációban hogyan tudnék még gyorsabb lenni.

– Összességében miként értékeled ezt a bronzérmet érő versenyt?

– A 2016–2017-es szezonban már nem az eddig megszokott versenyautókkal indulok a kupasorozatban (Kupás Opel Astra és Opel Tigra), hanem egy Ford Pumával, amely a versenyzői múltját tekintve sem hétköznapinak mondható eredményekkel van felvértezve. Jelenleg a harmadik sikeres versenyt teljesítettem vele az FRT Rallye-n, az előző kettőben is közel voltam a dobogóhoz. Úgy gondolom, hogy az összeszokás és a határok megtalálása folyamatosan működik, ezáltal jobbnál jobb helyezéseket tudok elérni vele. Nagy örömmel tölt el, hogy a harmadik versenyünkön sikerült a dobogó harmadik fokára felállnom úgy, hogy hatalmas csatát vívtunk a kategóriatársakkal. Szeretem az ilyen eseménydús megmérettetéseket. A célom a bajnokságban az, hogy versenyről versenyre, minél többször a dobogón álljak, ennek érdekében mindent megteszünk.

– Legközelebb hol találkozhatnak veled a szurkolók?

– Július 16-án, szombaton  az FRT Rallye Kupasorozat következő versenyén fogok indulni, a kiskunlacházi repülőtéren. Minden érdeklődőt sok szeretettel várunk! Fő támogatóim, a Mogul Racing Team és Fekete László, akik biztosítják számomra a jobbnál jobb lehetőségeket az autóversenyzéshez, és megfelelő szakmai tanácsokkal látnak el. A Nivo Motorsport Kft., ezen belül is Iványi Norbert és Sovák Imre rendelkezésre bocsátják a megfelelő műszaki hátteret a versenyekre. Nincs számukra olyan műszaki probléma, amit rövid időn belül meg ne tudnának oldani szakszerűen. 

Összes cikk - lent (max 996px)
+
+
+
+
+
+
+
+
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)