Kovács Sándor
Fotó: hajoka.hu - Hajósi Miklós
– A 2015–2016-os FRT.HU kupasorozat I. fordulója után vagy csapatoddal. Turák Lacival felváltva szálltatok harcba az idő és a kategóriatársaitok ellen.
– Igen, ez így igaz. Nagyon vártuk már, hogy elkezdődjön a 2015–2016-os szezon. Új idény, sok-sok új kihívásokkal. Mind a ketten az Opel Tigra volánja mögött róttuk a köröket felváltva. Az időjárás megfelelő volt számunkra. A pálya sokkal nehezebb és technikásabb volt, mint az eddigi megmérettetéseken. Nagyon erős volt a mezőny is. Minden adott volt egy tartalmas versenyhez.
– Két edzőkör és négy mért futam várt rátok. Miként segítettétek egymást a szabadedzésen?
– Fejenként két-két edzőkörünk volt. Megbeszéltük az elején, hogy felváltva megyünk végig úgy, hogy mind a ketten bent ülünk a versenyautóban. Megnézzük, hogy ki hogyan teljesíti az akadályokat, utána pedig kielemeztük mind a kettőnknek a köreit. Navigátorként több hasznos információt tudtunk mondani egymásnak belülről, hogy mit lehet még jobban csinálni. Az edzőköreim alkalmával feszegettem teljesen a határaimat, mivel itt nincs időmérés és nincs idővesztés sem, ha megcsúszom vagy kicsúszom a pályáról.
– Következett a négy mért kör számodra, ahol nagyon jól szerepeltél. Miként is abszolváltad ilyen jól a futamaidat?
– A verseny előtti napokban tanulmányoztam és memorizáltam a pálya nyomvonalát, átgondoltam, hogy az adott részeket miként is fogom teljesíteni, hogy a legjobb legyen. Mielőtt megkezdtük volna az edzőköröket, Lacival bejártuk gyalog a pálya vonalvezetését is, hogy a valóságban is tiszta képet kapjunk arról, amiket már a pályaképen láttunk. A mért körökre már letisztultak bennem teljesen a technikai dolgok, és már csak a helyes kivitelezésre kellett törekednem. Az autóm nagyon kezes volt, a gumiválasztásunk is megfelelő volt, körről-körre sikerült egyre jobb időket mennem. Voltak látványos megcsúszásaim, de megfelelően korrigáltam. Fejben teljesen ott voltam. A négy mért köröm mind egy másodpercen belül voltak. A bemenetek közötti szünetekben a csapatfőnököm látott el hasznos versenyzői tanácsokkal. Úgy érzem, hogy a kupasorozat nyitóversenye nagyon jól sikerült számomra: a hatodik helyen végeztem. A verseny végén a csapatfőnököm és a csapatom is nagyon meg volt velem elégedve, és nagyon megdicsértek a teljesítményemért.
– Az Opel Tigrával álltál most rajthoz, viszont eddig az Astrával mentél. Nehéz volt átszoknod?
– Nagyon szeretem mind a két versenyautót. A tavalyi évben többet vezettem az Astrát, mint a Tigrát, viszont mind a kettő kezelhetőségét, viselkedését már megszoktam. Az autók felépítésileg és technikailag is hasonlóak, így nem okozott problémát a változatosság.
– Legközelebb hol találkozhatunk veled?
– Április 23-án a Birizdo Kart két órás gokartversenyén veszek részt Turák Laci csapattársammal, Kecskeméten. Május 9-én FRT- Kupa és Birizdo Kart Cup 3. forduló. Sajnos a két verseny napra pontosan egybe esik, viszont a gokartverseny késő délután kezdődik. Abban az esetben, ha időben befejeződik az FRT Kiskunlacházán, akkor éppen oda tudok érni a másik versenyre is. Bízom benne, hogy technikailag össze fog jönni, nagyon szeretnék ott lenni mind a két helyen. Május 23-án a Birizdo Kart négy órás gokartversenyén is részt veszek. Köszönet Fekete Lászlónak, a Mogul Racing Teamnek, illetve a NIVO Motorsportnak, hogy rengeteg élménnyel gazdagodtam, és egyre több lehetőséget kapok tőlük. Köszönöm Turák Lászlónak, aki egyben a csapattársam és a legjobb barátom is, a sok biztatást, a sok-sok hasznos versenyzői tanácsokat.
– Köszönöm az Interjút!
Hajósi Miklós
Forrás: hajoka.hu