a Kozma Orsi-kvartett a Gyulai Várszínház kamaratermében
Fotó: Gyulai Hírlap – Rusznyák Csaba
Kozma Orsit először a Jazz+Az és a Cotton Club Singers formációkban hallhatta a nagyközönség, azóta mintegy 100 lemezen hallható hangja. Színészként is feltűnt több ízben a színpadon és a filmvásznon: a Tűzvonalban című sorozatban és a Kalózok című filmben is láthatták a tévénézők. Több mint tíz esztendeje kezdte szólóénekesi pályáját, 2008-ban alakult meg a nevével fémjelzett kvartett, amelynek immáron három lemeznyi munkásságából hallhatott egy csokorra valót a gyulai publikum.
Kozma Orsi
Az énekesnő zenekara válogatott, virtuóz muzsikusokból áll, mindegyikőjük számos színvonalas zenei produkciónak részese. Cseke Gábor zongoristának köszönhetjük a kvartett dalainak egyik felét. Az Emerton- és Artisjus-díjas zenész játszott többek között a Budapest Jazz Orchestrában, a Cotton Club Singers zenekarában, Horgas Eszterrel és még megannyi olyan együttesben, amelyekben jelenlegi zenésztársai is megfordultak. A most fellépő muzsikusok összeszokottságán jól hallható a sokéves közös munka.
Hárs Viktor
Szerzőtársa és a szupergrup basszistája, Hárs Viktor muzsikált rengeteg magyar jazz-zenésszel, sőt, olyan külföldi sztárokkal is, mint Al Di Meola vagy Trilok Gurtu. Oszlopos tagja volt a Hobo Blues Bandnek, együtt dolgozik Babos Gyulával és Horgas Eszterrel is. Neve ismerősen csenghet a Zenész újság Basszusklub című rovatvezetőjeként is.
Pusztai Csaba a zeneművészeti egyetem jazzdob szakán olyan zenészektől tanult, mint Kőszegi Imre vagy Nesztor Iván. A sokoldalú dobos foglalkoztatottságára bizonyíték, hogy szó szerint megszámlálhatatlan formációt és produkciót erősített már ütősjátékával, zenélt Pege Aladár kvartettjében, dolgozott együtt Horgas Eszterrel és Malek Andreával is.
Pusztai Csaba
A gyulai közönség Cseke Gábor finom zongorajátékával hangolódhatott a koncertre, amihez rövidesen csatlakozott Hárs Viktor lágy, de határozott hathúros, érintőnélküli basszusgitárjának hangja és Pusztai Csaba változatos dinamikájú dobolása. Tökéletesen előkészítették a „terepet”, mire színpadra lépett a főszereplő. Kozma Orsi nagy hangterjedelme, színes orgánuma valamint kedves, közvetlen személyisége jó folytatásnak és plusznak bizonyult.
Cseke Gábor
Először a kvartett legutóbbi – sorban a harmadik – Soulprints című lemezéről hallhattunk néhány dalt, majd George Benson Love Dance című szerzeményének átdolgozása következett, és a Holnap című magyar nyelvű dal, amely Szakos Krisztián szerzői kiválóságát bizonyítja. A repertoárban a korábbi albumokról, a Hide and Seek illetve az Embrace című korongokról is felcsendültek szerzemények. Az előbbinek érdekessége, hogy sikereket ért el többek között Japánban, ugyanakkor szomorú apropója is van: címadó dalával a másfél évvel ezelőtt, autóbalesetben elhunyt dobosra, Mohay Andrásra emlékezett a csapat. A saját dalokon és néhány további feldolgozásokon (Locomotiv GT, Sting) kívül felcsendültek számok a Cotton Club Singers munkásságából is.
A válogatott jazzmuzsikusokból álló kvartett nem ragaszkodott szigorúan a stílus berkein belül maradni, előadásukban éppúgy felfedezhetők voltak a swinges és bebopos elemek, mint a jazz poposabb vagy éppen rockosabb hangvétele. A kétszer háromnegyed órás előadás végén természetesen szükség volt a ráadásra is.
A zenei est oldódott hangvételéhez illett a búcsúzás könnyedsége is. A rajongóknak bizonyára nem kell hosszú ideig nélkülözniük Kozma Orsi hangját és a banda slágereit. Biztosak lehetnek benne, hogy nemsokára újra találkozhatnak az énekesnővel. És nem csak a családlátogatásai miatt.