Illikné Kukla Ildikó (szervező, dekorációs szakember):
– Vásárláskor a családom szükségleteit veszem figyelembe, ezért számomra a minőség a legfontosabb szempont. Emellett természetesen az ár is meghatározó, de nem feltétlenül az akciós termékeket keresem a boltokban. Az árcsökkentés persze mindig jó, ezért alkalmanként magam is megveszek egy-egy leárazott terméket, de csak akkor, ha egyébként is szükségünk van rá. Szerintem az efféle ünnepek utáni kedvezmények főként az olyan termékek körében vonzóak, mint például a műszaki cikkek, bútorok vagy ruhák, hiszen ezekben az esetekben általában nagyobb mértékű a leárazás, így az emberek hajlamosabbak a költekezésre.
Balogh Katalin (pultos, felszolgáló):
– Figyelemmel szoktam követni az akciókat hirdető újságokat és szórólapokat, de alapvetően nem ezek határozzák meg a vásárlási szokásaimat. A leárazások nagy része számomra átverés, aminek az a célja, hogy akkor is megvegyünk egy terméket, ha nincs szükségünk rá. A ruhaneműknek, műszaki cikkeknek, kozmetikumoknak leértékelés nélkül is meglehetősen eltérő az ára más-más boltokban. Én vagyok az, aki szeptemberben vesz bikinit, márciusban pedig télikabátot. Szerintem ilyenkor vannak reális árban a termékek. Céltudatos vásárlónak tartom magam, aki nyitott szemmel jár. Nem szeretek órákig boltról boltra járni, és mindig listával indulok el vásárolni. Tudom, mit szeretek, mit használok, mi áll jól, a többi számomra időpocsékolás.