Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Minőség, egészség, turizmus

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • M-P. J.HÍREK • 2010. augusztus 25. 07:00
Minőség, egészség, turizmus
Görgényi Ernő: Célkitűzésünk a város alatt lévő termálvízkincs komplex kihasználása
Dr. Görgényi Ernő

– Az elmúlt 12 évben Gyula város önkormányzata pályázati források bevonásával és milliárdos beruházásokkal igyekezett segíteni a helyi turizmus fejlődését. Valós áttörést jelentett, hogy az 1998–2002-es önkormányzati ciklusban a fideszes városvezetés javaslatára az akkori képviselő-testület az elfogadott Városfejlesztési Stratégiában – tegyük hozzá, hogy első alkalommal – kimondta, a városfejlesztés kitörési pontjának tekinti a turizmus fejlesztését. A Fidesz korábbi elveit fenntartva, változatlanul a város egyik stratégiai ágazatának tekinti a turizmust. Ezért elkötelezettek vagyunk a fejlesztések folytatása, új, de minőségi beruházások megvalósítása iránt – jelentette be dr. Görgényi Ernő, a Fidesz polgármesterjelöltje múlt keddi sajtótájékoztatóján, ahol Baranyó Géza turisztikai szakpolitikussal együtt ismertette a jobboldal turisztikai programját.

A Fidesz turisztikai programjának három fő célja van: az egyik a minőségi turizmus megteremtése, a másik az egészségturizmus fejlesztése, a harmadik a marketingtevékenység szakmai és új szervezeti alapokra történő helyezése.

– A város turizmusának jövőjét a minőségi turizmusból származó előnyök biztosíthatják. A minőségi turizmus fizetőképes vendégeket vonz. A minőségi turizmushoz értelemszerűen minőségi szolgáltatások kellenek. Az önkormányzati beruházásokat a minőségi turizmus céljának szolgálatába kell állítani, a magánszféra fejlesztéseit is ösztönözni kell a minőségi szolgáltatást eredményező fejlesztések irányába – hangsúlyozta dr. Görgényi Ernő.

Az Orbán-kormány gazdasági programjának kiemelt fejlesztési területe az egészségipar, benne az egészségturizmus. Az Európai Unió ősszel dönt arról, hogy szabaddá teszi az unión belül az egészségbiztosítási ellátásokat.

– Nagyon fontos a gyulai várfürdő 2,5 milliárdos fejlesztése, amelyből új téli élményfürdő épül. A beruházásnak, amit a Fidesz-kormány is támogat, meg kell felelnie a minőségi turizmus követelményeinek. Nem fordulhat elő még egyszer Gyulán az, ami megtörtént a Széchenyi-terv I–II. fejlesztéseknél, hogy az említett két beruházás minőségileg nagyon komoly kívánnivalókat hagyott maga után. Az elkövetkezendő négy évben meg kell kezdeni a kisökörjárási szálloda- és élményfürdő-komplexum építését. Mi azt a koncepciót támogatjuk, amelyik szerint a megvalósuló új fürdő az ott felépített négy- és ötcsillagos szállodák fürdője lesz, így nem a várfürdőnek teremt konkurenciát, hanem egy különösen magas igényű és ehhez mért fizetőképességű vendégkört vonz majd a városunkba, illetve reményeink szerint több száz új munkahelyet teremt. Harmadik fejlesztési célkitűzésünk a város alatt lévő termálvízkincs komplex kihasználása, mind energetikai szempontból, mind az erre építhető gyógyvíz alapú gyógyászati és wellness termékek tekintetében. Halaszthatatlanul fontosnak tarjuk az Almásy–Wenckheim-kastély egészségturisztikai célú hasznosítását. Végezetül kerékpárutak építésével szeretnénk a Körösök völgyét bevonni a kerékpárturizmusba – mondta dr. Görgényi Ernő.

– Azt a tévhitet oszlassuk el, hogy egy beruházás a szalagátvágással véget ér! Egy beruházás akkor ér véget, amikor megtérül. Ennek legfontosabb eszköze a marketing, ami Gyula esetében hatványozottan igaz és fontos. Hiába hoztunk létre szépet és újat, ha ez sem országos, sem nemzetközi publicitást nem kapott. Jelenleg a turisztikai marketingtevékenységet egy szervezetileg elkülönült önkormányzati tulajdonú gazdasági társaság végzi. A gyakorlat bebizonyította, hogy a városmarketinget nem szabad másod- vagy harmadszintre helyezni. A turisztikai marketingnek be kell épülnie a városmarketingbe, és ezt a legmagasabb irányítási szint alá kell helyezni. Ennek megfelelően a Fidesz szervezeti változtatásokra készül a turisztikai marketingtevékenységet illetően – hangsúlyozta Baranyó Géza.

A Fidesz újra kívánja fogalmazni a város turisztikai marketingtervét. A marketingköltségeket, melyhez véleményük szerint a helyi turisztikai szolgáltatóknak is hozzá kell járulniuk, elsősorban a turizmusból befolyt adóbevételekből finanszíroznák. Az önkormányzat és a turisztikából élő vállalkozások együttműködését a Turisztikai Desztináció Menedzsment Szervezet létrehozásával kívánják új alapokra helyezni.

– Legkésőbb 2011. december 31-ig létrehozzuk a Turisztikai Desztináció Menedzsment Szervezetet (TDM). A szervezet létrehozásának talán legfontosabb indoka, hogy végre tisztán és egyértelműen szeretnénk látni a városi turisztikai beruházások hatását, hasznát, megtérülését, tőkevonzó képességét. Ez idáig a város a várfürdő fejlesztésével, a vár felújításával, rendezvények támogatásával, a Kossuth tér átépítésével, a város virágosításával és még sorolhatnánk, több milliárd forint közpénzt költött a turizmusra. A befektetések hatásáról, megtérüléséről viszont alig-alig van információnk. Ezt aligha nevezhetnénk gondos gazda- szemléletnek. A TDM módszertana ezen változtatni fog, mivel egyik fontos célkitűzése, hogy az említett folyamatokat, megtérüléseket mérhetővé tegye. A TDM ezen túlmenően új szolgáltatások bevezetését is jelenti majd, mint például a Gyula-kártya bevezetése – mondta Baranyó Géza.

Összes cikk - lent (max 996px)
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)