PÁLYÁZATI FELHÍVÁS
Gyula Város Önkormányzatának Képviselő-testülete pályázatot hirdet társasházi lakóépületek felújításának támogatására a 26/2018. (X. 1.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján. Támogatható a Gyula Város közigazgatási területén lévő, legalább kétemeletes, minimum 8 lakásos, 1990. előtt épült társasházi épület felújítása.
A rendelet alapján társasház:
- a társasházakról szóló 2003. évi CXXXIII. törvény hatálya alá tartozó társasházak,
- a lakásszövetkezetekről szóló 2004. évi CXV. törvény hatálya alá tartozó lakóépületek (a továbbiakban: társasházak).
A pályázható keretösszeg 2019-ben: 5.000.000,- Ft, melynek forrása Gyula Város Önkormányzat 2019. évi költségvetése. A támogatás összege a tervezett munka teljes költségének 50%-a, azonban társasházanként nem lehet több 1.000.000,- Ft-nál. A támogatás vissza nem térítendő támogatás, az éves költségvetésben jóváhagyott keretösszeg erejéig nyújtható.
Pályázatot azon társasházak nyújthatnak be, amelyek:
- az ingatlan-nyilvántartásban társasházként vagy lakásszövetkezeti házként bejegyzésre kerültek;
- legalább 4 teljes lezárt évben minimum 20,- Ft/m2/hó mértékű felújítási alapot képeztek, illetve az épület felújításához lakás-előtakarékossági szerződést kötöttek lakástakarékpénztárral;
- nem rendelkeznek közüzemi díjtartozással, köztartozással, az önkormányzat felé fennálló tartozással;
- közös képviselője/ intéző bizottságának elnöke/ igazgatóság elnöke nem rendelkezik köztartozással, illetve helyi adótartozással;
- amelyekben a 3 havi közös költséget meghaladó tartozók aránya, a pályázattal érintett épületre vonatkozóan, a pályázat benyújtásakor nem haladja meg a tulajdoni hányad alapján számított 10 %-ot;
- közgyűlése/ részközgyűlése/ küldöttgyűlése megszavazta a tervezett felújítási munkákat, és döntött a pénzügyi forrás biztosításáról;
- a tervezett felújítási költség és az adható támogatás különbözetével rendelkeznek;
- a tervezett felújítási munkák szükséges műszaki dokumentációjával rendelkeznek;
- ha a felújítási munka engedélyköteles, úgy az engedélyt megkapták;
- amennyiben korábban már támogatásban részesültek, a támogatási szerződést az abban foglaltak szerint teljesítették.
Támogatható felújítási munkák:
Az elnyert pénzösszeg kizárólag a közös tulajdonban, illetve a lakásszövetkezet tulajdonában lévő, a társasházak közös használatára szolgáló épületrészeinek alábbi felújítási munkálataihoz vehető igénybe:
- tető szigetelése, felújítása, tetőszerkezet héjalás, bádogozás, kémények felújítása;
- lépcsőház szerkezeti felújítása, burkolatcseréje;
- homlokzat felújítása;
- központi gépészeti berendezések, kazán, felvonók, szellőztető berendezések felújítása;
- az épület csapadékvíz-elvezetésének, víz- és hőszigetelésének javítását célzó munkák;
- közműhálózat (gáz, víz, csatorna, villany), valamint a villámhárító felújítási munkái;
- külső nyílászárók cseréje,
- meglévő szemétledobó korszerűsítése, kaputelefonok felújítása, valamint
- meglévő épület, berendezés rendeltetésszerű és biztonságos használatra való alkalmasságát javító, használati értékét, teljesítőképességét, üzembiztonságát növelő építési-szerelési munka.
A pályázat tartalmai követelményei:
- a) A pályázat a rendelet 1. melléklete szerinti adatlapon nyújtható be.
- b) A pályázathoz az alábbi mellékleteket kell csatolni:
- a társasházi alapító okirat, illetve a lakásszövetkezet alapszabály másolata;
- amennyiben a társasház 1990. után alakult, a pályázattal érintett épület 1990. előtti létesítését igazoló okirat másolata;
- a közgyűlés/ részközgyűlés/ küldöttgyűlés határozata a felújítási munkákról, illetve a pénzügyi forrás biztosításáról;
- a pénzügyi forrás rendelkezésre állását igazoló dokumentumok;
- a felújítással érintett épületre vonatkozóan a felújítási alapba befizetett összegekről vezetett nyilvántartás közös képviselő/ intéző bizottság elnöke/ igazgatóság elnöke által hitelesített másolata;
- a közüzemi szolgáltató igazolása arról, hogy a társasháznak nincs 30 napon túli díjtartozása;
- a tervezett felújítási munkák műszaki dokumentációjának másolata, valamint engedélyköteles felújítási munka esetén az engedély másolata;
- a felújítással érintett ingatlan 30 napnál nem régebbi tulajdoni lapja;
- részletes kivitelezői árajánlaton alapuló költségvetés;
- homlokzatszigetelés esetében a területileg illetékes Nemzeti Park igazgatósága által kiadott nyilatkozat arról, hogy a felújítandó épületben élnek-e védett állatok;
- a közös képviselő/intéző bizottság elnöke/igazgatóság elnöke köztartozás-mentességét igazoló 30 napnál nem régebbi adóigazolás az állami adóhatóságtól és a helyi önkormányzattól;
- a társasház köztartozás-mentességét igazoló 30 napnál nem régebbi adóigazolás az állami adóhatóságtól és a helyi önkormányzattól;
- a közös képviselő/ intéző bizottság elnökének/ igazgatóság elnökének nyilatkozata, hogy a pályázat beadásakor, a pályázattal érintett épületre vonatkozóan a 3 havi közös költséget meghaladó tartozók aránya nem haladja meg a tulajdoni hányad alapján számított 10 %-ot.
A pályázatok benyújtásának határideje:
- március 31.
- szeptember 30.
A pályázathoz kitöltendő adatlap elektronikus formában megtalálható Gyula Város honlapján (www.gyula.hu.), nyomtatott formában a Gyulai Polgármesteri Hivatal Mérnöki Osztályán igényelhető. A pályázatról bővebb felvilágosítás kérhető a 66/526-877 telefonszámon. A pályázatokat Gyula Város Önkormányzata Képviselő-testületének Gazdasági Erőforrások Bizottsága számára címezve, a Gyulai Polgármesteri Hivatal Mérnöki Osztályán, Gugolya Nóra ügyintézőhöz kell benyújtani. A pályázatokat Gyula Város Önkormányzata Képviselő-testületének Gazdasági Erőforrások Bizottsága bírálja el a benyújtási határidő lejártától számított 60 napon belül. Az elbírálás során egy alkalommal lehetőség van a hiánypótlásra. A döntésről a pályázó az elbírálástól számított 15 napon belül értesítést kap. A nyertes pályázóval Gyula Város Önkormányzata támogatási szerződést köt. A pályázat elszámolása során csak azok az a felújítási költségek számolhatók el, amelyek szerepeltek a támogatási szerződésben, valamint a terv szerint és a vonatkozó jogszabályok betartása mellett lettek elvégezve.
Gyulai Polgármesteri Hivatal Mérnöki Osztály
- melléklet a 26/2018. (X. 1.) önkormányzati rendelethez
ADATLAP
- Az épület címe, helyrajzi száma: 5700 Gyula,…………………………… hrsz:…………..
- Alapító okirat/Alapszabály kelte (év): ............................
- Közös képviselő/intéző bizottság elnöke/igazgatóság elnöke neve, elérhetősége:
…………………………………………………………………………………………………
- Összes lakás szám: ........ db
- A tervezett munkák megnevezése: ...........................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
- Közgyűlés/részközgyűlés/küldöttgyűlés által elfogadott, teljes költség előirányzat ÁFÁ-val: ….…………..………….Ft
- Az önkormányzattól igényelt támogatás összege: ….…………. Ft
- A társasház bankszámláját vezető pénzintézet neve, a bankszámla jelzőszáma: …………… …………………………………………………
- A társasház adószáma: ………………………………….