– Ez az újabb siker is jelzi, hogy vannak olyan cégek Gyula városában, amelyek a gasztronómia területén is öregbítik a város jó hírét, messze földön híressé teszik Gyulát és azt a gyulai brand-et, amelyen a turisztikai és gasztronómiai szektor folyamatosan dolgozik – kezdte Kónya István.
Az alpolgármester elmondta, hogy azért is fontos kiemelni a Gyulai Pálinka Manufaktúra Kft.-t, mert nem ez az első olyan elismerése a cégnek, amely mind marketing szempontból, mind a cég életében rendkívül fontos. Kiemelte, hogy a várost és a cégeit is a tudatos építkezés jellemzi, ezek a gyulai márkák pedig együtt erősítik a turisztikai kínálatot.
A díjakról Fabulya Attila számolt be a sajtó képviselőinek. Mint mondta, a düsseldorfi magyar főkonzulátuson született egy döntés, miszerint érdemes volna a magyar kultúrát és annak sajátosságait bemutatni és népszerűsíteni Németországban, így egy négynapos rendezvény keretében mutatták be a hungarikumokat és a magyar gasztrokultúrát.
A pálinkát a Gyulai Pálinka Manufaktúra Kft. népszerűsítette a helyszínen. A rendezvény során szembesültek azzal, hogy habár szeretjük azt hinni, de a magyar pálinka nem világhírű. A legtöbben snapsznak gondolták a pálinkát, így meg kellett magyarázni, hogy milyen gyümölcspárlatról van szó.
Fabulya Attila kiemelte, hogy nagy sikere volt a gyulai párlatoknak a rendezvény résztvevőinek, ahol nyolc pálinkával képviselték magukat, amelyek közül az egyik legkelendőbb – legalábbis a helyi magyarok között – a Gyulai Mélyvíz elnevezésű pálinka volt. A gyulai pálinkát Thomas Geisel düsseldorfi főpolgármester is megkóstolta, aki kiemelkedőnek nevezte azt.
A rendezvényen a kilátogatók szavazhattak is a kiállítókról, ennek alapján pedig a Gyulai Pálinka Manufaktúra Kft. kapta meg a fesztivál közönségdíját.
A regionális értékesítési vezető beszámolt egy másik elismerésről is: az International Chocolate Awards East European 2018 versenyén aranyérmet nyert a Gyulai Vadbodza Bonbon.
Megtudtuk, hogy a pálinka manufaktúrát a tavalyi évben kereste meg a dunaújvárosi CsoKiss Csokoládé Manufaktúra, amely kézműves csokoládékkal foglalkozik, hogy szeretnék a gyulai pálinkákat felhasználni a bonbonjaikhoz. A cég nem árulta el előre, hogy neveztek a rangos megmérettetésre, így meglepetés volt, hogy bonbonok a kelet-európai döntőjében a gyulai pálinkával töltött édesség kapta nyerte el az első helyezést.