Szalai György (cégvezető):
– A legfontosabb az, hogy az ablakmosó folyadék, a hűtőfolyadék fagyállósága megfelelő legyen. Nem lehet hátradőlni azzal, hogy fel van töltve a tartály, mert lehet, hogy a vásárláskor még -20, -40 Celsius-fokig hatott, de mára már csak -5-ig hatékony. Benzinkutakon, multiknál lehet kapni olyan egyszerű szerkezetet, amellyel könnyen ellenőrizhető a hatásfok. Persze érdemes megnézni az ablaktörlő állapotát, és a téli guminál is hasznos, ha a bordázata eléri a négy millimétert. Amennyiben az ablaktörlő nem jól működik, és nincs téli gumi, az autóban még nem keletkezik kár, viszont ha szétfagy a hűtő- vagy az ablakmosótartály, az már problémás. Magyarországon nem kötelező a téli gumi, de azt érdemes tudni, hogy külföldön november 1-jétől büntethetik a hiányát.
Kempf Zoltán (műszaki vizsgabiztos):
– Első és legfontosabb dolog, hogy hét fok alatti hőmérséklet esetén már téli gumira kell váltani. A nyári abroncs hidegben megkeményedik és csúszóssá válik. A téli guminak nemcsak a mintázata más, hanem az anyaga is, a mikrobarázdáinak köszönhetően jól megbirkózik a havas úttal. Érdemes fagyálló folyadékkal feltölteni a hűtőmosót, s az ablaktörlők állapotát is meg kell vizsgálni, hiszen esősebb időszak jön. Fontos, hogy a fűtés és a hátsó ablak fűtése is rendben legyen. A kulccsal nyíló zárakat érdemes téli grafitos jégmentesítővel befújni. S ha valaki nagyon precíz, akkor egy külső, viaszos pasztázással megakadályozhatja, hogy a só és a kosz ne tapadjon meg a járművön.