Krizsán Anett kiemelte, hogy a Békés Megyei Kormányhivatal, valamint a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal már harmadik alkalommal tart közös sajtótájékoztatót, ami egyértelműen jelzi, hogy a kormányhivatal is rendkívül elkötelezett az iránt, hogy fogyasztóvédelmi kérdésekben tájékoztassák a lakosságot.
– A fogyasztók tájékoztatása kiemelt feladat – vette át a szót Kolozsi Sándor. Elmondta, hogy a Panasza van? Segítünk! egy kiadványsorozat, amelynek az ötödik és a hatodik részét mutatták be a tájékoztatón. Hozzátette, hogy a MEKH központi ügyfélszolgálatához tízezres nagyságrendben érkeznek fogyasztói megkeresések minden évben, ezeket elemezve állították össze a sorozat különböző részeit.
A korábbi részekben szó esett a panaszkezelés menetéről, a szabálytalan vételezés kérdéséről és a felhasználóváltásról is. Az újonnan megjelent ötödik és hatodik rész az energia- és közműszolgáltatás, valamint a közműcsatlakozás kérdésköreit és legfontosabb tudnivalóit járja körbe.
A Békés megyei fogyasztóvédelmi helyzetről számolt be Dobókői György a folytatásban: hangsúlyozta, hogy fogyasztói nyílt napokat tartanak megyeszerte, amelyeken ismertetik a lakossággal a legfontosabb tudnivalókat.
Hozzátette, hogy a legtöbb esetben méréssel, számlázással, a szolgáltatás szüneteltetésének vagy visszakapcsolásának ügyével keresik meg őket a fogyasztók, de kiemelte azt is, hogy amennyiben valakinek problémája van a közműszolgáltatóval, akkor először mindig az adott közmű üzemeltetőjét kell megkeresnie a gonddal.
Pethő Hajnalka Katalin zárásként elmondta, hogy a szolgáltatókkal kapcsolatos panaszok nagyjából 70 százalékában van igaza a fogyasztóknak, a további 30 százalékban pedig az szokott kiderülni, hogy a fogyasztók mulasztása miatt történik probléma.