Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - A gyulai általános iskolák intézményvezetőit kérdeztük arról, mikor a leghatékonyabb a délutáni tanulás

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • Sz. E.MAGAZIN • 2018. szeptember 03. 17:16
A gyulai általános iskolák intézményvezetőit kérdeztük arról, mikor a leghatékonyabb a délutáni tanulás
Mindannyian azt mondják: az iskolai órák után érdemes egy kis szünetet hagynunk a feltöltődésre

A tanév indulásával a felsősök és szüleik már a délutáni tanulás programját is megkapták az a tankönyvekkel együtt. Míg alsóban a diákok mindent megtanulnak a következő napra a napköziben, addig a felsősöket már hazaengedik az órák végeztével. Utánajártunk, hogy az egyes gyulai oktatási intézmények igazgatói mit ajánlanak a szülőknek a délutáni tanulással kapcsolatban.

 

Forrás: Pixabay.com

Arra kérdésre, hogy mikor tudjuk a leghatékonyabban elsajátítani a tananyagot, Kertes Gabriella, a Gyulai Implom József Általános iskola igazgatója lapunknak azt mondta, teljesen egyénfüggő, hogy milyen időbeosztás a legjobb egy nagyobb nebuló számára.
 
– Ha az a kérdés, hogy az iskolai órák végeztével rögtön vagy egy kis szünet után kezdje el a diák a házi feladatok megtanulását, akkor én azt mondom, hogy érdemes egy órát szünetelni, akár sportolni, és csak utána hozzákezdeni a házi feladathoz. Minél idősebb egy gyermek, annál hatékonyabb lehet az, ha felkel és mozog egy órát. Utána újult erővel vághat neki a tanulásnak – részletezte. 
 
Az intézményvezetőt arról is megkérdeztük, javasolja-e, hogy különórákra írassuk be a gyereket, vagy inkább ne terheljük a hasonló foglalkozásokkal.
 
– Ha szereti és bírja, akkor nyugodtan írassák be a gyereket különórákra, nyelvórákra vagy zeneiskolába. Gyula ebből a szempontból is nagyon gazdag. Gondoljunk csak bele, hogy egy másik városban vagy faluban élő diák akár hosszú időt utazik ahhoz, hogy például egy zeneiskolai oktatáson részt vehessen. Ez nálunk adott, és érdemes is kihasználni, ha a diáknak van kedve hozzá – fejtette ki.
 
Kertes Gabriella hozzátette, hogy a különórákkal kapcsolatban érdemes kötnünk egy üzletet a gyermekkel arról, hogy mennyi ideig nem hagyja abba új hobbiját. Azért javasolja ezt, mert a kezdeti lendület sokszor megtorpan, ám ha kötöttünk egy megállapodást, akkor az esős idő vagy rossz hangulat ellenére is elindulnak a gyerekek a különórákra, ami következetességre, kitartásra nevelheti őket.
 
Szabadosné Bécsi Katalin, az 5. sz. általános iskola és sportiskola vezetője hasonlóképpen gondolkodik: ő is azt mondta lapunknak, hogy legalább fél órát hagyjunk a délutáni feladatok elkezdése előtt gyermekünknek. A tagintézmény vezetője hozzátette, hogy a különórákkal szerinte nem ajánlatos túlterhelni a gyerekeket, ám kiemelte, hogy a fiatalok legtöbbje a sportot bírja a legjobban. 
 
A gyulavári Bay Zoltán általános iskola igazgatója, Szabóné Bohus Márta kérdésünkre egyetértett kollégáival. Azt mondta, szerinte is egyénfüggő, hogy mennyi időre van szüksége egy-egy diáknak a tanítási órák után ahhoz, hogy elkezdje a házi feladatát. Ő azt javasolta, hogy egy-két órát mindenképpen hagyjuk pihenni a fiatalokat. 
 
– Azt gondolom, hogy általános iskolában nem lenne szükséges a korrepetálás. A délutáni elfoglaltságok között a nyelvi óra és a sport mindenképpen hasznos lehet a fiataloknak – emelte ki.
 
A Dürer Albert általános iskola igazgatója, Zámori Ida úgy fogalmazott: egy kis idő mindenképpen szükséges a délutáni tanulás megkezdése előtt. 
 
– Egy kis relaxálás hasznos lehet, nagyjából egy-másfél óra legyen az, amit azzal tölt a nebuló, amit igazán szeret. A különórákkal kapcsolatban nekem az az elvem, hogy ne terheljük túl őket. Jó a sport, a zene és a nyelv, de együtt már talán sok a háromféle elfoglaltság – mondta. 
 
Összes cikk - lent (max 996px)
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)