Bak Sándor, a Körös-vidéki Vízügyi Igazgatóság igazgatója elmondta, a Hármas-Körös jobb oldali partján kezdik el a fejlesztést. Megtudtuk, hogy az elmúlt időszak munkálatainak köszönhetően a Fehér- és a Fekete-Körös árvízi veszélyeztetettségét sikerült csökkenteni.
– Egy jelentősebb árhullám esetén azonban a Hármas-Körös térségében komoly árvízi helyzetek alakulhatnak ki – emelte ki az igazgató. Megtudtuk, hogy a 3 milliárd forint értékű fejlesztés során javítani fogják a töltés geotechnikai állapotát, megújítanak egy gátőrházat, a töltésszakaszt pedig egy burkolattal is ellátják.
– Ez egy kis lépés, tehát marad még bőven fejlesztenivaló az igazgatóság területén, de mindez azt fogja eredményezni, hogy az úgynevezett mocsárréti árvízvédelmi öblözetben a jobb parti védvonal kiépítettsége 20 százalék fölé fog nőni a jelenlegi 3,9 százalékról.
A munkálatokat Mezőtúr és Gyomaendrőd térségében fogják elvégezni egy 4,8 kilométeres töltésszakaszon, ezután körülbelül 12 ezer ember érezheti majd magát nagyobb biztonságban.
A folytatásban Dobó Kristóf, az Országos Vízügyi Főigazgatóság főosztályvezetője is köszöntötte a megjelenteket. Kiemelte, hogy a kormány nagy hangsúlyt fektet a megelőzésközpontú árvízvédelemre, hiszen a veszélyeztetett területek száma kimagasló Európában. Mint mondta, a magyar árvízvédekezés szervezettsége és felkészültsége már önmagában felér egy fejlesztéssel, mindezt jelzik az elmúlt évek védekezéseinek sikerei is.
A köszöntők után Kovátsné Polgár Karolnia projektmenedzser, Szabó János műszaki igazgatóhelyettes és Tamás Csaba, a Békés Drén Kft. cégvezetője tartottak előadásokat a fejlesztés műszaki és szakmai hátteréről.