A Magyar Kórusok és Zenekarok Szövetsége által életre hívott rendezvényen általános és középiskolai kórusok mutatkozhattak be az országos kvalifikációs rendszer előírásai szerint.
Garami Veronika lapunknak elmondta: a Kränzleinnak jelenleg tizenhat lánytagja van, az Implom énekkarban pedig negyvenhárman énekelnek, köztük öt fiú is. A kórusokban a 3. osztálytól a 8. osztályig valamennyi évfolyam képviselteti magát.
Mint megtudtuk, a Kränzlein együttes Gyula sokszínűségét bemutatva magyarul, németül és románul is énekelt a Csabagyöngye Kulturális Központban tartott ifjúsági kórustalálkozón. Az implomosok magyarországi német népdalokat, Timotei Popovici egyik művét és egy moldvai magyar népdalcsokrot adtak elő. Utóbbiban Sebestény Janka szólót énekelt.
Az Implom énekkar Kodály Zoltán, Szőnyi Erzsébet és Vavrinecz Béla műveivel állt a zsűri elé. A csoportból Sajti Balázs énekelt szólót, a tanulókat Szilágyi Hanna, az iskola volt diákja kísérte zongorán.
Az ítészek, Jámbor Zsolt, Dohány Gabriella és Almainé Szabó Gabriella karnagyi különdíjjal ismerték el Garami Veronikát kórusnevelő tevékenységéért. A zsűri értékelésében kiemelte: a gyulai énekkarok mostani teljesítménye hosszú évek óta tartó, egyenletesen magas színvonalú, következetes és igényes munka eredménye.
Dohány Gabriella Artisjus-díjas karnagy, szakértő, a szegedi Tömörkény István-gimnázium kutatótanára lapunknak úgy fogalmazott: a Kränzlein kórus a nemzetiségi kultúrák, hagyományok közvetítésével hozzájárul azok fennmaradásához.
– Megjelenésük, népviseletük szemet gyönyörködtető, hangzásuk pedig tovább fokozza ezt az élményt. Kristálytisztán, finom, puha hangszínnel énekelnek, a békéscsabai műsorban a moldvai, a német és a román kóruskultúra darabjait szólaltatták meg a rájuk jellemző stílusos hangzásban – értékelte a gyulai együttes produkcióját a zsűritag.
Kiemelte: a kórusokat vezető Garami Veronika kiváló szakember, aki jó ízléssel és következetességgel fogadtatja el a gyerekekkel saját elvárásait. Mint kifejtette, a fürdővárosi pedagógus „nem megy a divatok után, hanem valódi értékeket hoz a tanulók elé”.