A NAV tapasztalatai szerint egyre többen rendelnek valamilyen árut különböző internetes portálokon keresztül. Az áruszállításhoz legtöbben valamilyen postai szolgáltatót vesznek igénybe, a postaforgalomban érkező küldeményeket a Magyar Posta Zrt. kezeli.
Mielőtt valaki leadja internetes rendelését, fontos tájékozódnia az adó- és vámjogszabályokról, az esetlegesen fizetendő vámokról és egyéb közterhekről. Alapvető információ, hogy az árut az Európai Unió területéről vagy unión kívüli országból szállítják-e. Gyakran ugyanis az Európai Unió valamely tagállamából rendelt áru gyártási, raktározási helye Európai Unión kívüli ország, ezért az árut az Európai Unióba történő beérkezéskor vámkezeltetni kell. Ez vám- és adófizetési kötelezettséggel, valamint a postai szolgáltató adminisztrációs díjával járhat.
Ha a küldeményhez kapcsolódó adatok pontatlanok, hiányosak, a szükségesnél tovább tart a kézbesítés, ezért a NAV internetes oldalán új felületet hozott létre, amely a megrendelés legfontosabb tudnivalóiról szól.
A portálon található információk segítenek abban, hogy a megrendelő a lehető leggyorsabban megkapja a szállítmányt, és még annak megrendelése előtt ki tudja számolni, milyen költségekkel jár az EU-n kívüli országokból érkező árucikkek internetes vásárlása.