Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - M44: van, ahol zajlik a munka, van, ahol később döntenek a munkálatok ütemezéséről

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • S. E.HÍREK • 2017. október 05. 20:30
M44: van, ahol zajlik a munka, van, ahol később döntenek a munkálatok ütemezéséről
Megkérdeztük Dankó Béla országgyűlési képviselőtől, mi a helyzet a gyorsforgalmi úttal

Az M44-es tervezett nyomvonala

Forrás: Magyarepitok.hu

Az M44-es Tiszakürt és Kondoros közötti szakaszán az ütemezésnek megfelelően haladnak a munkálatok, a Nagykőrös és Lakitelek közötti szakasz munkálatainak ütemezéséről pedig később dönt a kormány – tudta meg lapunk Dankó Béla fideszes országgyűlési képviselőtől.

A politikust annak kapcsán kerestük meg, hogy a sajtóban a közelmúltban több helyen is megjelent: a kormány 2022 utánra halasztotta a Békéscsabáig vezető M44-es gyorsforgalmi út Nagykőrös és Tiszakürt közötti szakaszának, továbbá az M8-as autópálya Kecskemét és Nagykőrös közötti szakaszának kivitelezését. A hírről elsőként beszámoló Napi.hu a Magyar Közlönyre hivatkozva azt is írta: kizárólag az M44-es Lakitelek és Tiszakürt közötti szakasza készül el 2022-ig.

Mint arról korábban hírt adtunk, az M44-es, illetve az M8-as Kecskemét és Nagykőrös közötti, 17 kilométeres szakaszának kivitelezése három ütemben valósulhat meg. A legkorábban a Tiszakürt és Kondoros közötti 61,4 kilométeres szakasz épülhet meg, a Kecskemét, Nagykőrös és Tiszakürt közötti 31 kilométeres, valamint a Kondoros és Békéscsaba közötti 17,6 kilométeres szakasz ezt követően készülhet el.

A Magyar Közlöny szeptember 13-i számából kiderül, a kormány a Nagykőrös és Tiszakürt közötti szakasz megvalósítását két ütemre bontotta, és arról is határozott, hogy 2022-ig az első, Lakitelek és Tiszakürt közötti szakasz készülhet el. Ugyancsak döntés született arról, hogy az M8-as Kecskemét és Nagykőrös közötti szakaszának megvalósítására 2022 után kerülhet sor.

A tervezett ütemezés szerint a Tiszakürt és Kondoros közötti szakasz 2019 harmadik negyedévében, míg a Kondoros és Békéscsaba közötti szakasz 2021 második negyedévében készülhet el.

„A Modern Városok Programban tett vállalásnak megfelelően már zajlik a Tiszakürt–Kondoros szakasz kivitelezése. A munkálatok az ütemezésnek megfelelően haladnak” – tájékoztatta lapunkat Dankó Béla. Hozzátette, a készültség jelenleg 15 százalékos.

Mint fogalmazott, a Békéscsabáig tartó folytatás kivitelezői közbeszerzésének ajánlattételi határideje júniusban lejárt, jelenleg az értékelés zajlik. „A nyertes kiválasztása után a szerződéskötés ősszel megtörténhet. A munkák várhatóan jövő tavasszal indulnak el” – fűzte hozzá.

„A továbbiakban elsőként a Lakitelek–Tiszakürt szakasz megépítése várható. A projekt megvalósításának kormányhatározatban rögzített kezdete 2018 második negyedéve, a döntés 2022-ig ad elrendelést a kivitelezésre” – ismertette.

„Rendelkezésre áll a Kecskemét–Nagykőrös szakasz előkészítéséhez szükséges forrás is. Az építési munkálatok ütemezése későbbi kormánydöntések függvénye a Nagykőrös–Lakitelek szakasz esetében is” – válaszolta lapunknak az országgyűlési képviselő. 

Dankó Béla kiemelte: az M44-es kiépítésére az Európai Unió nem biztosít támogatást, így a beruházást teljes egészében hazai költségvetési forrásból finanszírozzák. Mint írta, a kormány kiemelt célja, hogy azokat a megyei jogú városokat is bekapcsolja a gyorsforgalmi hálózatba, amelyek jelenleg csak főúton érhetők el.   

Összes cikk - lent (max 996px)
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)