Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Amikor kinyílik a világ

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • Kónya Ádám • MAGAZIN • 2017. június 21. 18:25
Amikor kinyílik a világ
Egy külföldi egyetem diákszemmel

Kónya Ádám a University of Herfordshire főépülete előtt

 

Manapság minden fiatal felteszi a nagy kérdést: igazából „Mennyit ér a diplománk?” A presztízsdiplomát leginkább a multinacionális cégek veszik jobban figyelembe, így a legtöbb diák álma, hogy kijusson egy külföldi egyetemre, ahol hasznosítható, fejleszthető tudást szerez, melyet világszerte kamatoztatni képes.

A nyelvtudás piaci értéke a legnagyobb üzletek megkötésekor előnyt élvez – mindenkinek javaslom, hogy tanuljon egy ideig anyanyelvi környezetben. Esetemben ezt a lehetőséget a Campus Mundi ösztöndíjalap biztosította, amely külföldi részképzésekre és szakmai gyakorlatokra kínál kiválósági ösztöndíjat. Számomra a tanulmányomat segítő választási szempontok az University of Herfordshire intézményben váltak elérhetővé, mely a világ 50 évnél fiatalabb egyetemei között benne van a top 100-ban.

Az európai üzleti életben való eligazodásra tagadhatatlanul a Business Administration szak a legalkalmasabb. Európán belül a legnagyobb gazdasági versenyhelyzet a csaknem 8,6 milliós Londonban található, ezért gondoltam, hogy jó cél lesz az angol fővárosban tanulni. Az angol egyetemek nemzetközi hírű és elismert oktatási rendszere kimozdított a magyarországi komfortzónámból. Odakinn ráébredtem, hogy az üzleti elitkultúra megismerésével csak külföldön, anyanyelvi környezetben találkozhatunk kellően motiváló és hiteles formában. A nemzetközi (diák)társaság pedig a multikulturális kapcsok kialakításában elsődleges.

Az egyetemen megtanulhattam, hogyan jelentkezzek munkahelyekre, hogyan legyek megbízható, terhelhető, rugalmas, de ugyanakkor naprakész alkalmazott, hogyan alapítsak saját vállalkozást, hogyan tárgyaljak beszállítókkal, milyen szabályzatokra legyek figyelmes stb. Kiderült, hogy vajon az üzleti élet szellemi és financiális központjában is ugyanazokat az értékeket tartják fontosnak, mint a gyakorlati, mindennapi marketingben. A szemléletbeli különbségeket a következő tárgyak óráin sajátítottam el: kis üzleti vállalkozások, közösségi háló-építés, marketing tervezés. A legnagyobb előnyt az jelenti, hogy a eredtileg tanulmányaimat eddig is angolul végeztem a kereskedelem és marketing szakon, ahol alapvető eszköz és igény a nemzetközi trendek követése, tanulmányozása és az interkulturális kommunikációs formák egymásra épülésének mechanizmusának a megfigyelése.

Egy pályakezdő menedzsert, üzletembert, marketingszakembert a világlátottsága alapján rangsorolnak. Tapasztalatot, élő, használható kapcsolatokat szerezhettem elsősorban angol nyelvterületen. Megállapítottam, hogy a fejlődés kulcsa az idegen nyelvi környezet, ahol a helytállás nemcsak nyelvi, hanem szociális, ön- és szakmaismereti és mindenekelőtt interaktív, előnyös előmenetelt eredményez. A megpályázott ösztöndíj keretében megszerzett tudást a szakdolgozatom megírásakor máris volt lehetőségem felhasználni.

Élményközpontú félévem legfontosabb tanulsága: „Az életet nem lehet elmesélni, a tapasztalatot nem lehet könyvből megtanulni. Az életet meg kell élni.” (Tisch Ferenc)

Összes cikk - lent (max 996px)
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)