(Balról jobbra) kun miklós, komoróczki aliz, görgényi ernő, dombi ildikó és daka zsolt
Fotó: Gyulai Hírlap – Tóth Péter
Görgényi Ernő kifejtette, az évek óta tartó fejlődés továbbhalad, amely nagyon fontos, hisz munkahelyek sorsa múlik a turizmus sikerén, emberek megélhetését biztosítja. A főbb célok között szerepel a szezonalitás hatásainak csökkentése, ebből a szempontból pedig biztató hír, hogy miután a tavalyi évben is emelkedett a vendégek száma, így ez várható a szezonon kívüli időszakban is.
A polgármester hozzátette, a városon belüli turisztikai szereplők szoros együttműködés, az összehangolt munka, valamint az értékek és lehetőségek összeadása segíti a célok megvalósulását.
Komoróczki Alíz kiemelte, nekik, akik a turisztikai marketing-tevékenységet végzik, könnyű dolguk van, hisz Gyulán nem csak nyáron van széles programkínálat, hanem a szezonon kívüli időszakban is. A legjelentősebb, legnagyobb vonzerővel bíró attrakciók a Gyulai Várfürdő és Aquapalota, a gyulai vár és az Almásy-kastély, amelyeknek programkínálatát folyamatosan népszerűsítik. Elmondása szerint a szállodák és a szállásadók is hozzájárulnak a marketing-tevékenységekhez, így ők is segítik a törekvést, hogy még több vendég szálljon meg a városban.
– Mi is törekszünk az együttműködésre, több példát is tudnék erre hozni – mondta Dombi Ildikó. – A várfürdővel is van egy közös kampányunk, ennek keretében a nyári nyitvatartást meghosszabbítjuk, hogy azok a vendégek, akik napközben a fürdőben pihennek, este legyen lehetőségük megtekinteni a kastélyt. A Gyulahússal is szoros az együttműködésünk, hisz van egy ajándékboltunk, amelyben nagy érdeklődés mutatkozik a gyulai hústermékek – például a szarvas szalámi – iránt.
– Mi a Gyulahús Kft-nél hiszünk az összefogás erejében – kezdte Daka Zsolt. – Az elmúlt időszakban például a kastély népszerűsítésének érdekében kezdtünk termékfejlesztésbe. Eredményeként született meg a Kastély Szalámi, amelynek a csomagolásán is megjelenik az épület. A Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft-vel jelenleg is van egy együttműködésünk, június 1-jén indult. Ennek keretében eljuttattunk a szállásadókhoz egy szórólapot. Ha ezzel betérnek a márkaboltunkba, és 2500 forint felett vásárolnak, ajándékban részesülnek.
Kun Miklós szerint azt szokták mondani Magyarországról, célja turisztikai szempontból az, hogy Európa szanatóriuma legyen, ebben Gyulának kiemelt szerepe van. Önmagában viszont a fürdő erre nem lenne képes, ehhez kell a kastély és a vár, és egy olyan gasztronómiai vonzóerő, mint a Gyulahús.