Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Folyamatosan fejlődik a város turizmusa

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • T. P. HÍREK • 2017. június 08. 16:00
Folyamatosan fejlődik a város turizmusa
A kiemelkedő eredményekhez a turisztikai szereplők összefogása is kellett

Tizenegy százalékkal nőtt a vendégéjszakák száma 2017 első négy hónapjában a tavalyi év azonos időszakához képest – jelentette be Görgényi Ernő polgármester június 8-án az Almásy-kastélyban. A városvezető Dombi Ildikóval, az Erkel Ferenc Nonprofit Kft. ügyvezetőjével, Komoróczki Alízzal, a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft ügyvezetőjével, Kun Miklóssal, a Gyulai Várfürdő ügyvezetőjével és Daka Zsolttal, a Gyulahús Kft. ügyvezetőjével együtt tartott sajtótájékoztatót, amelyen az is kiderült, hogy a város főbb turisztikai attrakciói és a TDM összedolgoznak, hogy még jobb lehessen a város turizmusa.

(Balról jobbra) kun miklóskomoróczki alizgörgényi ernődombi ildikó és daka zsolt

Fotó: Gyulai Hírlap – Tóth Péter

Görgényi Ernő kifejtette, az évek óta tartó fejlődés továbbhalad, amely nagyon fontos, hisz munkahelyek sorsa múlik a turizmus sikerén, emberek megélhetését biztosítja. A főbb célok között szerepel a szezonalitás hatásainak csökkentése, ebből a szempontból pedig biztató hír, hogy miután a tavalyi évben is emelkedett a vendégek száma, így ez várható a szezonon kívüli időszakban is.

A polgármester hozzátette, a városon belüli turisztikai szereplők szoros együttműködés, az összehangolt munka, valamint az értékek és lehetőségek összeadása segíti a célok megvalósulását.

Komoróczki Alíz kiemelte, nekik, akik a turisztikai marketing-tevékenységet végzik, könnyű dolguk van, hisz Gyulán nem csak nyáron van széles programkínálat, hanem a szezonon kívüli időszakban is. A legjelentősebb, legnagyobb vonzerővel bíró attrakciók a Gyulai Várfürdő és Aquapalota, a gyulai vár és az Almásy-kastély, amelyeknek programkínálatát folyamatosan népszerűsítik. Elmondása szerint a szállodák és a szállásadók is hozzájárulnak a marketing-tevékenységekhez, így ők is segítik a törekvést, hogy még több vendég szálljon meg a városban.

– Mi is törekszünk az együttműködésre, több példát is tudnék erre hozni – mondta Dombi Ildikó. – A várfürdővel is van egy közös kampányunk, ennek keretében a nyári nyitvatartást meghosszabbítjuk, hogy azok a vendégek, akik napközben a fürdőben pihennek, este legyen lehetőségük megtekinteni a kastélyt. A Gyulahússal is szoros az együttműködésünk, hisz van egy ajándékboltunk, amelyben nagy érdeklődés mutatkozik a gyulai hústermékek – például a szarvas szalámi – iránt.

– Mi a Gyulahús Kft-nél hiszünk az összefogás erejében – kezdte Daka Zsolt. – Az elmúlt időszakban például a kastély népszerűsítésének érdekében kezdtünk termékfejlesztésbe. Eredményeként született meg a Kastély Szalámi, amelynek a csomagolásán is megjelenik az épület. A Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft-vel jelenleg is van egy együttműködésünk, június 1-jén indult. Ennek keretében eljuttattunk a szállásadókhoz egy szórólapot. Ha ezzel betérnek a márkaboltunkba, és 2500 forint felett vásárolnak, ajándékban részesülnek.

Kun Miklós szerint azt szokták mondani Magyarországról, célja turisztikai szempontból az, hogy Európa szanatóriuma legyen, ebben Gyulának kiemelt szerepe van. Önmagában viszont a fürdő erre nem lenne képes, ehhez kell a kastély és a vár, és egy olyan gasztronómiai vonzóerő, mint a Gyulahús.

Összes cikk - lent (max 996px)
+
+
+
+
+
+
+
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)