Jól képzett kormányablak-ügyintézőink lesznek
Fotó: Csongrád Megyei Kormányhivatal
Házigazdaként dr. Juhász Tünde, Csongrád megye kormánymegbízottja köszöntötte a végzősöket. Beszédében az állam szolgálatában végzett felelősségteljes munka presztízsére hívta fel a figyelmet. A rendezvényen részt vett dr. Belányi Márta, a Miniszterelnökség hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkára, aki elmondta: a cél az, hogy a területi közigazgatásban dolgozók munkájával az ügyfelek elégedettek legyenek.
A képzési program első részét összeállító Nemzeti Közszolgálati Egyetem Államtudományi és Közigazgatási kara nevében dr. Kiss György dékán szólt az állami tisztviselőkhöz. Beszédében kiemelte, a közigazgatást a személyes ügyintézés során megtapasztaltak szerint ítéli meg az állampolgár. Jelenleg ez a megítélés az ügyfél-elégedettségi felmérések tanúsága szerint 8,2, amely kifejezetten magas érték.
Kovács Ernő, Bács-Kiskun megye kormánymegbízottja azt hangsúlyozta, hogy a közigazgatásban dolgozók többsége nő, s ez azért jó, mert a hölgyek empátiája, kedvessége az emberekkel való kommunikációban célravezetőbb.
Dr. Takács Árpád, a Békés Megyei Kormányhivatal főigazgatója arról beszélt, hogy az ügyfélbarát ügyintézés társadalmi igényként jelentkezett. A kormányzat előrelátással reagált erre az igényre, s a bürokráciacsökkentés igényével szervezte át a közigazgatást. Kiemelte, ennek eredménye leginkább a végrehajtás szintjén, a járási hivatalokban, az ügyfélszolgálatokon és az ügysegédeknél mutatkozik meg.
– Ma már több mint másfélezer ügykörben kell eljárniuk azoknak az állami tisztviselőknek, akik a kormányablakokban dolgoznak, ezért fontos, hogy felkészültségük alapos és széleskörű legyen – tájékoztatta lapunkat Varga Márta, a Csongrád Megyei Kormányhivatal kommunikációs vezetője.