werner gábor és a monarchia szimfonikus zenekar
Fotó: Csabagyöngye Kulturális Központ – Máthé Csongor, Bencsik Ádám
A komolyzenei est főszereplői a Monarchia Szimfonikus Zenekar voltak, akik 2000-ben kezdték meg a működésüket. A hazai koncertjeik mellett rendszeresen járnak külföldre fellépni, repertoárjuk pedig a klasszikus művektől, a modern műfajokig terjednek. Az együttes tagjai már régóta zenélne együtt, de számos fiatal muzsikus fellelhető a csapatban.
A koncerten a Karib-tenger kalózai zenéjét hallhattuk először, a zenekart pedig Werner Gábor vezényelte. Az est folyamán Hans Zimmer leghíresebb zenéit játszották a közönségnek, így a zeneszerző számára ismertséget hozó Esőember zenéjét, A Da Vinci-kód, az Eredet és természetesen a Gladiátor jól ismert szólamait is, tették mindezt, sajnos, változó minőséggel.
Az első meglepetés az előadás második részének elején történt, amikor a vetítővásznon felbukkant a Transformers felirat, amelynek semmi köze Hans Zimmerhez, hiszen köztudottan Steve Jablonsky szerzeménye, aki a Sziget című film óta rendszeres partnere Michael Bay rendezőnek. Az apró malőrnél sajnos nem álltak meg a kellemetlenségek, ugyanis a 60 fős zenekar teljesítménye sem volt kiegyensúlyozott.
az est csúcspontja lisa gerrard volt
Fotó: Csabagyöngye Kulturális Központ – Máthé Csongor, Bencsik Ádám
Az együttes vonósrészlege – kezdve a hegedűsökkel – egészen kiváló volt. Schuster Andrea koncertmester vezetésével már-már világszínvonalú előadást tartottak a közönség számára, azonban a fúvósrészlegről már nem mondható el ugyanez, mintha két különböző képességű zenekart vontak volna össze. Gyakori volt, hogy a trombiták, kürtök és harsonák összessége annyira hangos volt, hogy elnyomott minden mást, így nem hallatszott a főtéma, de hamis hangoktól és melléfújásoktól sem volt mentes a produkció.
Az est legnagyobb sztárja és „csúcspontja” az ausztrál Lisa Gerrard volt. A Golden Globe- és Grammy-díjas énekesnő előadója és társszerzője volt a Gladiátor Now we are free című számának, előadásában pedig keresve sem lehetett volna hibát találni. Hangja és fellépése az igazi dívákat idézte, bár nem sokon múlott, hogy kellemetlen helyzetbe hozzák, amikor a karmester rosszul intette be a számba, utána pedig csak az énekesnő zsenialitásának volt köszönhető, hogy korrigálta a bakit.
A Hollywood Békéscsabán koncert tehát felemás élményt nyújtott, de örvendetes a kezdeményezés, hogy minél szélesebb körben szeretnénk megismertetni a modern komponistákat, az pedig külön öröm, hogy mindezt egy világsztár segítségével tették.