Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Te vagy az én külön világom! – Bemutatták Gyulán a Gyógyír északi szélre című darabot

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • Csomós Éva • KULTÚRA • 2015. november 18. 12:00
Te vagy az én külön világom! – Bemutatták Gyulán a Gyógyír északi szélre című darabot
Az internetes szerelem története a Gyulai Várszínház közönségét is lenyűgözte
Zsúfolásig telt a kamaraterem, és várakozástól volt feszült a levegő Daniel Glattauer Gyógyír északi szélre című kétszereplős darabjának előadásán, melyet Fullajtár Andrea és Őze Áron szereplésével hozott Gyulára az Orlai Produkciós Iroda. Az október 29-én játszott darab híre jóval megelőzte magát, annak ellenére, hogy egy téves internetes levelezésből induló virtuális vonzalom két órában elmesélt története nem tűnik túl színpadképesnek.
____Eredeti-GYHRCSD_0047.JPG

Fullajtár Andrea és Őze Áron a gyulai várszínház kamaratermében 

Fotó: Gyulai Hírlap – Rusznyák Csaba 

Mégis, a bécsi Daniel Glattauer 2006-os azonos című regényéből készült színpadi mű mindenkire hat, aki várt már internetes kapcsolattartása során életbe vágóan fontos levelet. Ez a kommunikációs csatorna pedig részese már annyi ideje az életünknek, hogy mostanra szinte teljesen elhalkuljanak a virtuális kapcsolatok valótlanságát szajkózó hangok, és többnyire mindenki megégette már magát valamennyire ezen a színtéren is, noha előre senki nem tervezett hasonlót.

Így volt ezzel a történet két szereplője is, sőt, még csak szándékukban sem állt kapcsolatba lépni egymással. Ismeretségük egyetlen betűkülönbségből és azokból az eltévedt levelekből fakadt, melyekkel Emmi Rothner a Like magazin előfizetését szándékozott lemondani, ám azok rendre Leo Leike internetes nyelvész postaládájában landoltak.

 

Fullajtár Andrea

A megosztott színpadon kettejük lakásrészlete látható, középen azzal az időmérővel, ami a hónapok és a napok múlását jelzi. A tél elején induló évődés nyárra elsodró erejű viszonnyá alakul, az őszinteség és a közöttük kialakult bizalom kötőerejével. Kapcsolatuk a kapcsolatukról szól, a megismerés öröméről, a felfedezés átható csodájáról, majd a virtuális szabadságot gúzsba kötő rideg valóságról. Mert a virtuális, de igaz világuknak kell megküzdenie a nem virtuális, de nem mindig igaz valóságukkal. Leo ugyan szingli, de Emmi házassága egy bevehetetlen erődítmény, ahonnan nem szabadulhat, ezért csak ebben a kettejük által teremtett külön kis világban lehet igazi önmaga.

 

Őze Áron

Így az örökösen kettejük feszülő találkozás gondolata is folyton más színezetet kap, az ön- és a másik elfogadásából induló aggodalomtól egészen a vágyaik beteljesítésének határt nem szabható „hogyan tovább?” kérdéséig. – Mit veszthetünk? – kérdi újra és újra mindig más minőséggel Emmi. – Magát, magamat, egymást – érkezik Leo tömör, átgondolt válasza. A nézőtéren nincs egyetlen szkeptikus sem, mindenki együtt lélegzik a kétségbeesett szereplőkkel, mert a közönségnek épp oly nehéz meghúzni a szabadság, felelősség, megcsalás érzékeny területein lavírozó határvonalát, mint nekik.

Levelezésükbe egy váratlan pillanatban Emmi férje is becsatlakozik, arra kérve Leot: találkozzon átlényegült nejével, hadd kapja vissza, mert egy hús-vér riválissal még képes lenne felvenni a versenyt, de egy arctalan vetélytárssal sehogy sem tud megküzdeni. Kérdés, hogy mit engedhet meg magának az ember és mennyire kell felelnie másokért. Ellenáll-e Emmi az unalmas házasságát próbára tevő kísértésnek, vagy ejtőernyő nélkül ugrik a szenvedéllyel megélhető ismeretlenbe?

Göttinger Pál rendezése a kölcsönös és feltétlen bizalomra épít, Fullajtár Andrea és Őze Áron pedig egymást nagyszerűen kiegészítő páros. Hangszínnel és hangsúlyokkal segítve egymást tárják fel kiemelkedően alapos munkával karaktereiket úgy, hogy egyetlen pillanatra sem néznek egymásra.

A racionális, hűvös, büszke és gyakran cinikus Leo a megnyugodott családanyából a nőiség és nőiesség teljes skáláját bejáratva csalja elő rejtekéből az igazi Emmit, hogy aztán ő is szenvedélyes, vágyait nyíltan vállaló férfiként várja kapcsolatuk folytatását. Pedig a mindvégig köröttük ólálkodó balsejtelem mindenki számára nyilvánvalóvá teszi, hogy az csak egyféleképp lehetséges. Amikor pedig bekövetkezik, döbbenten ül a nézőtér, és csak lassan ocsúdva jutalmazza tapsával a játékba csakugyan belehalt színészeket.

GYULAI HÍRLAP • 2015. november 19. 16:42
Az internetes szerelem története a Gyulai Várszínház közönségét is lenyűgözte
Összes cikk - lent (max 996px)
+
+
+
+
+
+
+
+
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)