Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Fontos a kalóriatartalom, de nem tudjuk, mi az

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • MAGAZIN • 2017. november 08. 13:30
Fontos a kalóriatartalom, de nem tudjuk, mi az
Országos kutatás tárta fel a magyar fogyasztók táplálkozási ismereteit

Egy új, országos kutatás szerint a magyarok számára fontos az élelmiszerek összetétele, energiatartalma, azonban a vásárlási és fogyasztási döntéseket megalapozó, a tápanyagbevitellel kapcsolatos tudás meglehetősen hiányos.

fontosnak tartjuk, hogy mit eszünk, de sok dologgal nem vagyunk tisztában

Forrás: Femina.hu

Bár a hazai vevők többségét érdekli, hogy mit tartalmaznak az elfogyasztott élelmiszerek, vásárláskor pedig figyelnek a cukor- és szénhidráttartalomra is, a vásárlási döntéseket megalapozó, a tápanyagbevitellel kapcsolatos tudás hiányos – egyebek közt ez derül ki abból a reprezentatív, országos kutatásból, amely a Coca-Cola Magyarország megbízásából készült el. Ezt jelzi, hogy miközben élelmiszer-vásárláskor a tápanyagtartalomra tízből kilenc válaszadó legalább néha, minden kilencedik pedig mindig odafigyel, a megkérdezettek kevesebb mint a fele tudja csak értelmezni a címkéken található tápérték-információkat.

Utóbbira jó példa, hogy ugyan saját megítélésük szerint tízből kilencen tudják valamennyire, hogy mi a különbség a kJ és kcal között, de a válaszokból kiderül, hogy valójában a válaszadók csupán harmada van tisztában azzal, hogy mindkettő az energiatartalmat jelöli, csak a kJ SI-mértékegységben van megadva.

                    

Fontos számunkra az energiabevitel

Az élelmiszerek energiatartalma ugyanakkor mégis fontos a hazai fogyasztók számára, mind a vásárlás, mind napi tápanyagbevitel figyelemmel kísérése során. Saját bevallásuk szerint a válaszadók háromnegyedét befolyásolja ugyanis vásárláskor, hogy a megvenni kívánt élelmiszereknek mik az összetevői. A legfontosabbnak a tartósítószer számít. Elsőre úgy tűnhet, hogy a kalóriatartalom kevésbé lényeges, hiszen csak a válaszadók negyedének választására van hatása, valójában azonban a cukor-, a szénhidrát- és a zsírtartalom relatív fontossága is azt jelzi, érdekli a fogyasztókat, mennyi az adott élelmiszer energiatartalma.

Hasonló kép rajzolódik ki a napi tápanyagbevitel figyelemmel kísérése terén is. A megkérdezett felnőttek harmada követi a nap során, hogy az egyes tápanyagokból mennyit fogyaszt el. Közülük a legtöbben a szénhidrát- és a cukorbevitelre figyelnek, de a kalória- és zsírbevitelüket is majdnem 50 százalékuk kíséri figyelemmel.

                                        

Csak a cukor, csak a zsír?

E téren is látszik azonban a tápanyag-bevitellel kapcsolatos tudás hiánya. Miközben például a többség jól tudja, hogy a szénhidrátnak, a cukornak és a zsírnak van kalóriatartalma, a fehérjéről csak a válaszadók fele tudta ezt.

A cukor kapcsán ugyanakkor viszonylag jól tájékozottak a fogyasztók, hiszen a válaszadók háromnegyede jól tudja, hogy minél több cukrot tartalmaz egy termék, annál nagyobb a kalóriatartalma.

– A kutatási eredmények azt mutatják, hogy a magyarok jelentős figyelmet fordítanak az energiabevitelre, és ehhez egyre nagyobb körültekintéssel tanulmányozzák a címkét. Látjuk azonban a hiányosságokat is, és felelős nagyvállalatként a közeljövőben szeretnénk az ezzel kapcsolatos tájékoztatást is még hangsúlyosabbá tenni a lakosság körében – mondta Niklós László, a Coca-Cola Magyarország ügyvezetője.

Összes cikk - lent (max 996px)
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)