Irodalmi sorverseny az Erkel gimnáziumban
Fotó: Gyulai Hírlap – Súr Enikő
Erdészné Németi Anikó, az intézmény tanára lapuknak kiemelte: a versenybe valamennyi évfolyam bekapcsolódott, így összesen négy nyolctagú csapat vett részt a megmérettetésen. Mint megtudtuk, idén a kollégium helyett az iskolaépületben zajlott a vetélkedő, a diákoknak teremtől teremre járva kellett teljesíteniük a feladatokat.
Bár a csapatok nem április 11-én vetélkedtek egymással, a program ezúttal is József Attila születésnapjának évfordulójához kötődött. Az előző évekhez hasonlóan a költészet napján együtt szavaltak a diákok, és rendhagyó magyarórákat tartottak az iskolában – mondta el Erdészné Németi Anikó. Hozzátette, a múlt heti műválasztással az Arany János-emlékévhez is kapcsolódtak: a tanulók a költő Szülőhelyem című versét mondták el közösen a gimnázium előtti téren.
A pedagógus rámutatott, a több száz diákot megmozgató programsorozatnak elsősorban közösségformáló szerepe van. Hangsúlyozta: ez az egyetlen olyan nagyszabású rendezvény a középiskolában, amely az irodalmat állítja a középpontba.
Balássy Fanni és Balogh Norbert szervezők
Fotó: Gyulai Hírlap – Súr Enikő
A vetélkedőt idén Balássy Fanni, a gimnázium végzős tanulója és Balogh Norbert magyartanár szervezte. Mint megtudtuk, a megmérettetés délután kettőtől este nyolc óráig tartott. A feladatok megoldásához nemcsak lexikai tudásra, hanem ügyességre, gyorsaságra és kreativitásra is szükség volt.
A résztvevőknek egyebek mellett verseket, zenéket, valamint megfilmesített irodalmi alkotásokat kellett felismerniük, és köztéri szobrokkal, könyvekkel kellett szelfizniük a városban – ismertette a részleteket Balássy Fanni. Arról is beszámolt, hogy idén a sportot is igyekeztek bevonni a feladatokba, így a csapatoknak egy irodalmi sorversenyen is bizonyítaniuk kellett.
A végzős szervező érdeklődésünkre kifejtette: a diákok jelentős része nem szereti a kötelező olvasmányokat, ugyanakkor népszerű műfajnak számít a slam, és sokan olvasnak szabadverset, illetve olyan kortárs regényeket, amelyek a fiatalok problémáival foglalkoznak. Balássy Fanni szerint az iskolai követelmények teljesítése mellett kevés idő jut a kortárs művek olvasására, a gimnázium magyartanárainak köszönhetően azonban a mai szerzőkről is hallhatnak a diákok a tanórákon.
Néhány feladat komoly fejtörést okozott
Fotó: Gyulai Hírlap – Súr Enikő