A jelentkezőknek önállóan vagy párban kell készíteniük egy flashmobszerű, legfeljebb egyperces telefonos videót olyan nyilvános helyen, ahol mások előtt is népszerűsíteni tudják Shakespeare-t, illetve az idei, csak magyar társulatokat felvonultató Shakespeare Fesztiválon színpadra vitt művei egyikét. A választható drámák a Rómeó és Júlia, a Hamlet, a Lear király, az Othello, a Lóvátett lovagok, a III. Richárd, a Vihar és az Ahogy tetszik.
A pályázóknak a fenti művekből kell elmondaniuk egy tetszőlegesen kiválasztott rövid szövegrészletet. A teátrum a felhívásában azt kérte, a jelentkezők előadásuk végén közöljék a jelenlévőkkel, hogy melyik műből idéztek.
Mint írták, a videót akár az iskola folyosóján, a gyulai várban, az utcán, a Körös vagy az Élővíz-csatorna partján, egy bevásárlóközpontban vagy a buszon is fel lehet venni. Fontos, hogy a videó készítőjét minél többen hallgassák – tették hozzá.
A teátrum az egyperces szpotokat a gyulaivarszinhaz.shakespeare@gmail.hu e-mail-címre várja. A videókat a beérkezés sorrendjében töltik majd fel a Gyulai Várszínház Instagram-oldalára.
A pályamunkákat háromtagú zsűri, Elek Tibor színházigazgató, Kovács Vanda gyulai színművész és Kóra Katalin Bianka gyulai versmondó, színházi titkár értékeli, de a közönség is szavazhat a kedvencére.
A fődíj egy két személyre szóló bérlet a Shakespeare Fesztivál összes előadására, a legtöbb közönségszavazatot kapott szpot készítője pedig két személyre szóló belépőjegyet nyer a Nemzeti Színház őszi Rómeó és Júlia előadására.
A pályázat eredményét június 27-én, a Shakespeare Fesztivál kezdete előtti napon hirdetik ki a Gyulai Várszínház honlapján és Facebook-oldalán.