Mint megtudtuk, a projekt az iskolai lemorzsolódás és az alacsony tanulói kompetenciák kiküszöbölését segítheti elő. A részt vevő diákok két tanév alatt 120 órányi tanórán kívüli kompetenciafejlesztésben részesültek, ami hozzájárult iskolai beilleszkedésükhöz és tanulmányi eredményeik javulásához.
– El kell érnünk, hogy a diákok biztonsággal kezeljék a hétköznapi helyzeteket, például 17–18 éves korukra tudják, mi az a sárga csekk. A szociális kompetenciafejlesztés szintén nagyon fontos egy etnikai kisebbségekkel, különböző társadalmi háttérrel rendelkező, heterogén társaságban. Egy elfogadó környezet segít megakadályozni a lemorzsolódást – fejtette ki.
Hozzátette: a kiemelkedő képességű, motivált tanulók versenyfelkészítő foglalkozásokon és országos szakmai versenyeken mutatták be a megszerzett tudásukat.
Elmondta: a projekt keretében közel 200 tanár vett részt akkreditált pedagógus-továbbképzésen. Emellett kidolgoztak egy önálló tananyagot is, amely a korszerű interaktív monitor és egy feladatszerkesztő szoftver használatát segíti.
A pályázat révén csaknem 150 millió forint értékben szereztek be oktatást segítő informatikai eszközöket, és kialakítottak egy digitális közösségi alkotóműhelyt, amelyet többek között 3D-s nyomtatókkal, lézergravírozóval, CNC-esztergával és Lego-robotikával szereltek fel.
Mohai Tibor kiemelte: a projektbe bevont tanulók tanulmányi átlaga javult, az iskolai lemorzsolódás pedig 3,2 százalékponttal csökkent.