Összapparátusi értekezleten összegezték az elmúlt évet a Gyulai Járási Hivatal szakigazgatási szerveinek és törzshivatalának vezetői a Vigadóban. Az értékelőkből az derült ki, a közigazgatás átalakítása sokszor kihívások elé állította az illetékes szerveket. Dr. Gulyás Imre hivatalvezető köszöntőjében kiemelte: a reform célja a jobb, ügyfélközpontúbb működés.
Lapunknak a hivatalvezető elmondta: az új év első értekezletén több mint százan vettek részt, a rendezvényre a kormánytisztviselők mellett a hivatalnál dolgozó közfoglalkoztatottak is meghívást kaptak. A tanácskozáson dr. Görgényi Ernő, a járási székhely polgármestere és Kalcsó Istvánné, Kétegyháza polgármestere is jelen volt.
Klemmné Kalcsó Lilla, a törzshivatalhoz tartozó hatósági osztály vezetője beszámolójában kifejtette: a tavalyi év egyik legfontosabb változása, hogy a közgyógyellátással kapcsolatos ügyintézés részben elektronikus úton, hivatali kapun keresztül zajlik.
Vig Gábor, az okmányirodai osztály vezetője elmondta: a gyulai és az eleki okmányirodában hetente mintegy 500-550 ügyfél fordul meg. Mint fogalmazott, az ügyek magas száma megkívánja a szolgáltatóbarát ügyintézést.
Az állategészségügyi és élelmiszer-ellenőrző hivatal munkáját értékelve Hoczopán Dániel elmondta: a szakigazgatási szerv illetékességi területe a Gyulai és a Sarkadi járás 15 városára és községére terjed ki. A beszámolóból kiderült, a hivatal munkatársai tavaly összesen 649 eseti ellenőrzést hajtottak végre. Ezek egyebek mellett az állattartó létesítményeket, a nem engedélyköteles élelmiszer-előállítókat, az élelmiszer-forgalmazókat, a vendéglátó, közétkeztető egységeket és a kistermelőket érintették. A szakigazgatási szerv 27 esetben rendelt el kivizsgálást közérdekű bejelentések, panaszok alapján.
Kovács Éva, az építésügyi hivatal vezetője kifejtette, a 2013 januárjában létrejött szakigazgatási szerv a Gyulai járás mellett a Mezőkovácsházi és a Sarkadi járásban, összesen 33 településen látja el feladatát. A hivatalvezető kiemelte: az elmúlt évben a hivatal számos helyi kis és nagyberuházás építésfelügyeleti ellenőrzését látta el, emellett több mint 120 esetben indítottak eljárást elhagyatott, életveszélyes állapotú lakóingatlanokkal kapcsolatban.
A járási földhivatal négy szakterület mentén intézi az ügyeket – mutatta be a szakigazgatási szerv munkáját Kovács Gyula. A hivatalvezető arról is szólt, hogy jellemző tendenciává vált a papíralapú adatszolgáltatás visszaszorulása, és ezzel párhuzamosan az online lekérdezések számának növekedése.
Zelenyánszki Miklós, a járási munkaügyi kirendeltség vezetője sikertörténetnek nevezte a helyben működő közfoglalkoztatási programot, amelyben több mint ezren vesznek részt folyamatosan. Mint fogalmazott, a közfoglalkoztatottak kitörési lehetőséget kaptak. Hozzátette: többeket sikerült visszavezetniük a munka világába.
Zelenyánszki Miklós hangsúlyozta: hamarosan új, fiataloknak szóló programot indítanak. A kirendeltségvezető arra is kitért, hogy a Gyulai járásban az álláskeresési ráta átlagban hat százalék körüli. Mint kifejtette, ez igen jó aránynak tekinthető, hiszen öt százalék alatt csak átmeneti munkanélküliségről beszélhetünk.
Dr. Sárosi Tamás, a népegészségügyi intézet járási tiszti főorvosa értékelőjében külön kiemelte azokat a település-egészségügyi ellenőrzéseket, amelyeket Gyula idegenforgalmi főszezonjában végeztek. Emellett említést tette a kormányhivatal által is támogatott Mintamenza programról, melyet a városok közül elsőként Gyula vezetett be.
Bottás Anikó, a járási gyámhivatal kirendeltségvezetője elmondta: illetékességi területükhöz Gyula, Kétegyháza, Elek és Lökösháza tartozik. Az értekezleten az is elhangzott, hogy a szakigazgatási szerv munkatársai jelenleg 78 ügyfajtában járhatnak el.