Lezárul a gyulai önkormányzat szervezetfejlesztést megcélzó projektje. Az Államreform Operatív Programhoz kapcsolódó pályázat keretében két közvélemény-kutatás és hat tanulmány készült el. Az eredményekről november 26-án sajtótájékoztató keretében számolt be Baranyó Géza projektvezető és dr. Baneth Péter, a szervezetfejlesztési javaslatok kidolgozásával megbízott CMC konzorcium tanácsadója.
Baranyó Géza elmondta: a Szervezetfejlesztés és hatékonyságnövelés Gyula Város Önkormányzata számára című pályázat alapvető célja, hogy a város megszüntesse a gazdálkodásában jelentkező hiányt, az önkormányzatok 2013-as adósságkonszolidációja óta ugyanis törvényi előírás, hogy a települések nem vehetnek fel működési hitelt.
A gyulai önkormányzat átvilágításával a közbeszerzési eljárás keretében kiválasztott CMC konzorciumot bízták meg – ismertette a részleteket a projektvezető. A szakember kiemelte: a javaslatok megfogalmazásakor a létszámcsökkentés helyett a racionalizálást tartották szem előtt.
Dr. Baneth Péter hangsúlyozta: az elmúlt időszakban jelentősen megváltozott az önkormányzatok feladatellátása és finanszírozása, javaslataikkal az átalakult feltételrendszerhez való alkalmazkodást igyekeztek elősegíteni. A szakember hozzátette: a lakossági igényfelmérés azokra a területekre világított rá, amelyek fejlesztésre szorulnak.
A tanácsadó elmondta: a McMillan&Baneth Vezetési Tanácsadó Kft. és a Clarity Kft. alkotta konzorcium az önkormányzat dolgozóit bevonva, a település adottságaihoz igazodva fogalmazta meg javaslatait. A szakember ezek közül kiemelte az e-képviselő-testület bevezetését, amivel éves szinten 250 ezer ív papírt és több millió forintot spórolhat meg az önkormányzat. Az elektronikus előterjesztésekre jövőre tér át a gyulai grémium.
Dr. Varga Erzsébet aljegyző kifejtette: a képviselő-testület a januárra elkészülő intézkedési terv alapján dönt arról, hogy a kidolgozott javaslatokból melyek valósulhatnak meg.