Békés megyében másodikként alakítanak ki kormányablakot Gyulán – közölte pénteken a volt okmányirodában tartott sajtótájékoztatón Gajda Róbert, Békés megye kormánymegbízottja. A kivitelezési munkálatok hatvan nap múlva fejeződnek be, az ügyfelek legkésőbb jövő év januárjában vehetik birtokba a kormányhivatal ügyfélszolgálati irodáját.
Gajda Róbert emlékeztetett rá: a kormány 2011-ben közigazgatási reformot hirdetett annak érdekében, hogy az ügyintézési rendszer átláthatóvá, gyorssá, rugalmassá és ügyfélbaráttá váljon. A kormánymegbízott hozzátette: a megyében jelenleg csupán Békéscsabán működik egyablakos ügyintézés, de a célok között szerepel, hogy a térség további nyolc járási székhelyén is megnyíljon a kormányablak. Gajda Róbert elmondta: a gyulai beruházás 26 millió 852 ezer forintba kerül.
Dr. Görgényi Ernő polgármester kiemelte: mind a kormány, mind a gyulai önkormányzat fontos feladatának tartja, hogy az ügyfelek érdekeit szem előtt tartó, ésszerű ügyintézési rendszert alakítson ki. – Ezért is javasoltuk, hogy a városháza épületében kapjon helyet a gyulai járási hivatal – tette hozzá.
A városvezető továbbá hangsúlyozta: a kormányablak kialakítása erősíti az ügyfélbarát államigazgatási jelleget és Gyula központi szerepét a közigazgatásban.
Dr. Gulyás Imre, a Gyulai Járási Hivatal vezetője elmondta: a volt okmányirodában tíz munkaállomást és két fotófülkét alakítanak ki. Emellett gyereksarok és a bizalmas ügyintézésre szolgáló intimtárgyaló is helyet kap a teljes körűen akadálymentesített épületrészben.
A hivatalvezető arra is kitért, hogy az ügyfélszolgálati irodában 21 ügykörben, szociális, okmány- és építési ügyekben, valamint családjogi kérdésekben kérhető tájékoztatás. A kérelmek feldolgozása 141 féle témához kapcsolódóan zajlik majd, emellett 81 ügyben, egyebek mellett az okmányiroda jelenlegi ügyköreiben lesz lehetőség ügyintézésre. Dr. Gulyás Imre kiemelte: az ügyfeleket hosszított nyitva tartással várják majd.