Eredményesen zárult az idegenforgalmi főszezon Gyulán. Januártól augusztusig 307 ezer vendégéjszakát töltöttek el városunkban, ami 15 százalékos növekedést jelent. Az év első öt hónapjában, azaz a szezonon kívüli időszakban szintén emelkedés volt tapasztalható: a tavalyi év azonos időszakához képest 17 százalékkal több vendégéjszakát regisztráltak a gyulai szálláshelyeken.
Komoróczki Aliz, a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője a témával kapcsolatos keddi sajtótájékoztatón elmondta: a város fontos célkitűzése volt a szezonalitás negatív hatásainak csökkentése. A szakember kiemelte: a gyulai turisztikai szektor a vártnál eredményesebben zárta az évet.
– A szezonon kívüli időszak erősödése elsősorban az AquaPalotának köszönhető, míg a szezon erősödéséhez a gazdag városi programkínálat is nagyban hozzájárult – fejtette ki Komoróczki Aliz.
Boros László Attila, a Gyulai Várfürdő Kft. ügyvezetője szintén eredményesnek és sikeresnek értékelte a szezont. Mint kifejtette: a Gyulai Várfürdő a nyári csapadékos és hűvös idő ellenére is tervek szerint teljesített.
– Bár a rossz idő miatt a strandról mintegy 30-35 ezer vendég hiányzott, az AquaPalotának köszönhetően a Gyulai Várfürdő – a korábbi évekkel ellentétben – már a nyár vége előtt is nyereségesen működött – hangsúlyozta az ügyvezető. Az új családi élményfürdőnek nemcsak a hűvös, hanem a kánikulai napokon is nagy volt forgalma, a vendégek száma júniustól augusztusig elérte a 77 ezret.
Az ügyvezető elmondta: az AquaPalota jóvoltából új vendégkör, a családosok és többgenerációs nagycsaládosok is megjelentek Gyulán. Az élményfürdő látogatószáma már a nyár végére 42%-kal meghaladta az egész évre tervezettet, 100 ezer helyett 142 ezren váltottak jegyet az új létesítménybe.
– A Gyulai Várfürdő egész éves forgalmára szintén a növekedés jellemző, január 1-jétől augusztus végéig összesen 25 százalékkal volt több vendég, mint a tavalyi év azonos időszakában. A nyári időszakra eső bevételek is hasonló arányban nőttek, míg a költségek a tervezett szint alatt maradtak – ecsetelte Boros László Attila.
Az ügyvezető a költségekkel kapcsolatban kiemelte: a fürdő külső forrás bevonása nélkül is eleget tudott tenni a beruházásból adódó tőke- és kamatfizetési kötelezettségeinek.
Dr. Görgényi Ernő polgármester hangsúlyozta: Gyula évek óta a tíz legnépszerűbb belföldi turisztikai célpont között szerepel, s az idei év adatai alapján előrevetíthető, hogy továbbra is megőrizheti vezető pozícióját. A városvezető hozzátette: a számok azt bizonyítják, hogy Gyulán megtérülnek a turisztikai beruházások.
– Gyulán a becslések szerint mintegy kétezren élnek a turizmusból, az ő megélhetésükről és jövőképükről is szólnak ezek az adatok – fogalmazott a polgármester. Dr. Görgényi Ernő a Gyulai Várfürdő, a Gyulahús Kft. és a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. Gyula?! Neked mit jelent? című őszi marketingkampányáról is beszámolt. Mint kifejtette, az önkormányzat stratégiai célja, hogy összehangolja a gyulai húsipari cég és a fürdő termékeit, szolgáltatásait, hiszen a két vállalat együttműködéséből a gyulaiak is profitálhatnak.
Gila Éva, a Gyulahús Kft. marketingmenedzsere elmondta: a közös akció szeptember 24-től november 17-ig tart. A játékban részt vevőknek azt kell bemutatniuk pályaművükben, hogy mi jut eszükbe először Gyuláról. A nyertesek jutalma egy bőröndnyi gyulai kolbász, egy családi hétvége az egyik négycsillagos gyulai szállodában vagy 2 alkalomra szóló belépő a Gyulai Várfürdőbe és az AquaPalotába. Mint megtudtuk, eddig mintegy 50 pályamű érkezett, a pályázók fényképet, verset, esszét, rajzot és filmet is küldtek a felhívásra.