Az Ady Endre utca 8. szám alá költözik jövő májustól a Gyulai Járási Hivatal Munkaügyi Kirendeltsége. Az egykori csecsemőotthon és az azt övező közterület a Békés Megyei Kormányhivatal és a gyulai önkormányzat együttműködésének köszönhetően, több mint 90 millió forintból újul meg.
Dr. Görgényi Ernő polgármester a helyszínen tartott sajtótájékoztatón elmondta: az épület előbb csecsemőotthon volt, majd a Békés Megyei Területi Gyermekvédelmi Szakszolgálathoz került. Az intézmény átszervezésével kiürült az ingatlan, most azonban ismét közszolgálati funkciót kaphat.
– A város frekventált pontján található villaépületet mindenképpen szerettük volna megóvni a pusztulástól, ezért egyeztetést kezdeményeztünk a Békés Megyei Kormányhivatallal – ismertette az előzményeket a városvezető. Dr. Görgényi Ernő kiemelte: a felújított épületben méltó körülmények között fogadhatják majd az álláskeresőket és az állásadókat.
– A beruházás nemcsak a város, hanem a járási hivatal székhelyéhez tartozó települések számára is fontos – hangsúlyozta Gajda Róbert. A Békés Megyei Kormányhivatalt vezető kormánymegbízott a részletekről beszámolva elmondta: az épület felújításához a Nemzeti Munkaügyi Hivatal, illetve a Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal közös projektje biztosított forrást. A kivitelezési munkálatok várhatóan novemberben kezdődnek el és májusban fejeződnek be.
A felújítás csaknem a teljes ingatlant érinti. A földszinten egyebek mellett információs tér, információs pult, ügyintéző irodák, tárgyaló és ügyfélfogadó munkaállomások kapnak helyet, míg az emeleten a nagy mennyiségű irat elhelyezésére egy iratárat alakítanak ki. A beruházás során a homlokzat is megújul, és teljes körűen akadálymentesítik az épületet.
Kónya István, a körzet önkormányzati képviselője kifejtette: az épület előtti, Somogyi Béla utcai és Ady Endre utcai közterületek rendezésére az önkormányzat 7,5 millió forintot különített el. Az összegből 108 méter járdát építenek, tíz parkolót alakítanak ki, rendezik a csapadékvíz-elvezetést, valamint tizenegy fát ültetnek ki.