A feladatfinanszírozás és a hatékony vagyongazdálkodás elősegítése a célja annak a közel 39 millió összértékű pályázatnak, amelyet a gyulai önkormányzat tavaly nyert el. Az önkormányzati tulajdonú gazdasági társasások és intézmények, valamint a polgármesteri hivatal szervezetfejlesztésére irányuló projektet Baranyó Géza mutatta be a városházán megtartott sajtótájékoztatón.
A projektvezető elmondta: az Államreform Operatív Program keretében kiírt pályázat nem igényel önerőt. A szakember az előzményeket felidézve kifejtette: a Bokros-csomag bevezetése után a megszorító intézkedések hatására beszűkültek az állami források, ezért az önkormányzatok hitelfelvételre kényszerültek. A gyulai önkormányzat adósságállománya évről évre folyamatosan emelkedett, ezzel együtt költségvetésében hiány keletkezett. Baranyó Géza hozzátette: bár a kormány 2013–14-ben átvállalta a város 3,4 milliárd forint nagyságrendű hitelállományát, a gazdálkodásában éves szinten továbbra is 130-140 millió forint hiány jelentkezhet.
– Arra törekszünk, hogy egy mutatókkal és számokkal alátámasztott, pontos helyzetértékelés készüljön – avatott be a részletekbe a projektvezető. Baranyó Géza kiemelte: a projekt egyik legfontosabb célja, hogy az intézményfinanszírozási, bázis alapú szemléletmódot a feladatfinanszírozás váltsa fel. Emellett az is lényeges szempont, hogy a jelenlegi, széttagolt rendszer helyett hatékony vagyongazdálkodás alakuljon ki.
A tájékoztatóból kiderült: a pályázat keretében megújították az önkormányzat könyvelői és vezetői információs rendszerét, mélyinterjúkat készítettek a gazdasági társaságok vezetőivel, valamint 1500 kérdőívet vettek fel. Baranyó Géza hangsúlyozta: a projekt célja, hogy az adatok feldolgozását követően olyan koncepciót dolgozzanak ki, amely alapján megfelelő módon tudják kezelni az önkormányzat 36 milliárd forintos vagyonát.