Turisztikai konferencia Nagyszebenben
Fotó: Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft.
– A Gyulára érkező turisták többségében belföldiek, és jellemző a szezonalitás is, ezért nagy potenciál rejlik a külföldi piacok meghódításában. Annak érdekében, hogy a szálláshely-kihasználtságot növeljük, a belföldi marketingen túl elkezdtük a nemzetközi tevékenységeket is – számolt be részvételük apropójáról a szakember.
– Mivel városunkban a külföldi turisták közül legnagyobb arányban a romániai vendégek vannak jelen, ezért első körben őket szeretnénk elérni – tette hozzá.
Mint kiderült, már az előző években is igyekezett a helyi városmarketing-csapat megjelenni a romániai piacon, így tavasszal részt vettek egy temesvári kiállításon, az augusztusi Kolozsvári Magyar Napokon, illetve egy őszi bukaresti kiállításon is.
– Romániában – a belföldi tapasztalatokkal ellentétben – érdemes megjelenni ezeken az eseményeken, mind a látogatók megnyerése, mind az üzleti kapcsolatok kiépítése miatt. Ezúttal Nagyszebenben vettünk részt a Magyar Turisztikai Konferencián, melyet a HÍD – Szebeni Magyar Egyesület szervezett meg első alkalommal – emelte ki a Tourinform munkatársa.
Az esemény első napján Szeben megye és Nagyszeben szervezetei prezentálták tevékenységüket, a második napot, az Alföld Spa Prémium Napot a Magyar Turisztikai Ügynökség romániai külképviselete bonyolította le, mely során a régió néhány települése mutatkozhatott be, így Gyula is.
– A konferencián kiosztott reprezentációs csomagokban elhelyeztünk gyulai kiadványokat is, melyeket előzőleg a tagszolgáltatóinktól kértünk be. A rendezvények ideje alatt és a kötetlen beszélgetések alkalmával is igyekeztünk minél inkább megismerni és feltérképezni a helyi és környékbeli lakosok utazási, médiafogyasztási szokásait. Megismerkedtünk különböző helyi médiumok képviselőivel, akikkel a későbbiekben eredményes együttműködés alakulhat ki. Összességében elmondható, hogy nemcsak pozitív mintákat láthattunk, de hasznos információkat is gyűjtöttünk a jövő évi célzott marketingtevékenységünkhöz azáltal, hogy a célpiacunkon személyesen is megjelentünk – számolt be tapasztalataikról Pikóné Tóth Henriett.