Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Gyula város egészségturizmusát is érinti a brandépítés

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • O. Sz. • HÍREK • 2015. augusztus 25. 16:30
Gyula város egészségturizmusát is érinti a brandépítés
Gyulán indult el a SMART CITY: innovatív kutatási hálózatok fejlesztése Gyula és Salgótarján városokban című projekt
Többek között Gyula város egészségturizmusának kiaknázása a célkitűzése annak a többnapos brandépítő szakmai tanácskozásnak, amelyet közös konzorciumban a Szent István Egyetem és Gyula Város Önkormányzata rendez városunkban. A SMART CITY: innovatív kutatási hálózatok fejlesztése Gyula és Salgótarján városokban című projekt nyitókonferenciája augusztus 25-én a Harruckern János Középiskola konferenciatermében zajlott.
____Eredeti-_DSC8966.JPG

dr. Bíró Tibor a konferencianyitón

Fotó: Gyulai Hírlap – Oláh Szabolcs

A SMART CITY projekt megvalósítása során a résztvevők kidolgoznak egy olyan Gyula város vonzásában működő tanúsítványt, azaz brandet, amelyet a kiemelkedő minőségű termékek és szolgáltatások kaphatnak meg. A védjegy segítséget nyújthat ahhoz, hogy folyamatosan fejlődjön a helyi élelmiszerekre és turisztikai, mezőgazdasági és egészségi szolgáltatásokra alapozott gazdaság. A szakmai konferencián belül brandépítő workshopokat rendeznek, amelyek a témákban érintett vállalkozók tartanak. A szakmai fórumok összegzéssel zárulnak a jelenlegi problémákról, együttműködési javaslatokról, melyek segítségével elindulhat a minősítési rendszer kidolgozása, majd a tanúsítvány elkészítése.

A konferencia nyitórendezvényén dr. Bíró Tibor, a Szent István Egyetem dékánja elmondta, a pályázat egy régi álom és egyben egy régi stratégiai célkitűzés megvalósítása. Mint kifejtette, a Szent István Egyetemnek Békés megyei kara három campusból áll, Gyula, Békéscsaba és Szarvas tengelyén helyezkedik el, és mindhárom campusnak megvannak a kompetenciái a brandépítésre: Gyula az egészségturizmus és -tudomány területén jeleskedik, Szarvas az agrártudományban, és egész Békés megye az élelmiszeriparban. A szakember szerint jelenleg ezek összekapcsolásán van a hangsúly.

Beszédéből megtudtuk, bár csak egy esztendeje az egyetem Békés megyei vezetője, rögtön látta, hogy a megye kompetenciáinak: a mezőgazdaságnak, élelmiszeriparnak és az egészségturizmusnak kell egyfajta hajtóerő, amely ezeket fellendíti.

– A TÁMOP-os projekt nem arra alkalmas, hogy ez a rendszer működőképessé váljon, de a módszertan kidolgozása és pilotfeladatok megvalósulhatnak belőle. El kell felejteni, hogy az uniós projektek, illetve pénzek arra valók, hogy az egyetemek megfinanszírozzák magukat. Olyan projekteket kell indítani, amelyek a rendszer fenntarthatóságát erősítik. Ilyen megyespecifikus ötlet a SMART CITY is – mondta a dékán, majd hozzátette, az ötlet Gyulán volt a legerősebb, ezért nem véletlen, hogy itt zajlik a nyitókonferencia.

A megnyitó beszéd után dr. Bak Péter, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara megyei igazgatója a kamara szerepéről számolt be a mezőgazdaság fejlesztésében, majd a Körös-Maros Biofarm Kft. képviseletében Czirle Csaba a biogazdálkodás Békés megyei lehetőségeit és a K+F pályázatok szerepét ismertette. Tóth Zsolt, a Békés megyei Kereskedelmi és Iparkamara titkára a BMKIK gazdaságfejlesztésben betöltött szerepét, jelentőségét, előnyeit lehetőségeit mutatta be, majd Gila Éva, a Gyulahús Kft. marketingmenedzsere Egy tradicionális brand napjaink fogyasztói igényeiben című eladását hallhatták. Diczkó László, a Chili Hungária Manufaktúra tulajdonosa Brandépítés az alapoktól a világhírnévig címmel a kisvállalkozás világsikerét elemezte.

Diczkó László előadásában hallhattunk a négy éve működő Chili Hungária Manufaktúra nem régen bekövetkezett csúcspontjáról, melyben a Spirit of Attila nevű termékük a The World Hot Sauce Awards verseny Hot sauce/hot kategóriában világbajnok lett Amerikában. A tulajdonos elmondta, a siker érdekében legfontosabb a tervezés, lennie kell rövid, közép- és hosszú távú elképzeléseknek, amelyeken nagyon sokat kell dolgozni. A brandépítésben nagyon fontos az is, hogy egy terméknek hitelesnek kell lenni, és egy cégnek folyamatosan meg kell újulni, fejlődni, és nem azt kell nézni, hogy mi kellett egykor, azt kell megfigyelni, mi kell most.

 

A konferencia és workshop további programja:

Augusztus 26.

9:30-10:00        Regisztráció
10:00-10:20       Dr. Görgényi Ernő – Gyula Város Polgármestere – megnyitó
10:20-10:50       Dr. Árpási Zoltán – SZIE főiskolai docens, mb. oktatási dékánhelyettes – Békés megye turisztikai lehetőségei, a gazdasági szereplők összekapcsolásának fontossága
10:50-11:20       Dr. Turcsán Zsolt professzor – SZIE – Szakmai koncepciók bemutatása
11:30-12:00       Komoróczki Aliz – Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. – A Gyulai TDM Szervezet helye és szerepe Gyula város turizmusfejlesztésében – Tradíció – komplexitás – minőség
12:00-12:30       Boros László Attila — Gyulai Várfürdő Kft. – A Várfürdő szerepe a helyi gyógy- és wellnessturizmusban, programcsomagok, szolgáltatások összekapcsolása, partneri együttműködések
12:30-13:00       Kóra Szilvia – Oliva Med Magánklinika és Beauty Spa, Wellness Panzió – Szolgáltatási komplexitás: 3in1, Az egészségpénztár szerepe a szolgáltatói szférában

 

A brandépítő workshop programterve:

Augusztus 26-28.

Mezőgazdaság/állattenyésztés 2015.08.26–28. (mindennap 14–18 óra) Harruckern János Középiskola oktatóterme: Kisföldiné Tóth Lívia agrármérnök. Állattenyésztés: Megújul-e az állattenyésztés támogatások nélkül?

Mezőgazdaság/növénytermesztés 2015.08.26–28. (mindennap 14–18 óra) Harruckern János Középiskola oktatóterme: Szabó István mg-i gépészmérnök, földműves. Fejlődési lehetőségek a növénytermesztésben Gyulán és környékén

Élelmiszeripar 2015.08.26–28. (mindennap 14–18 óra) Harruckern János Középiskola oktatóterme: Daka Zsolt ügyvezető igazgató – Gila Éva marketing manager, Gyulahús Kft.: Helyi élelmiszerek – avagy megtermelhetjük-e a magunk egészséges táplálékait?

Turizmus 2015.08.26–28. (mindennap 14–18 óra) Harruckern János Középiskola oktatóterme: Komoróczki Aliz, Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. és Tourinform Iroda: Egy megújuló lehetőség – avagy mi szükséges a minőségi turisztikához? Szolgáltatás- és termékfejlesztés (programok, Visit Gyula Card, marketingtevékenység, külső kommunikáció (visitgyula.com). Szolgáltatói együttműködés, belső kommunikáció (szolgáltatók és döntéshozók közötti információáramlás). Humánerő fejlesztés, szemléletformálás

Egészségturizmus 2015.08.26–28. (mindennap 14–18 óra) Harruckern János Középiskola oktatóterme: Keszeli Hajnalka, Gyulai Várfürdő Kft. Az egészségre épülő város – miként lehet megtartani és fejleszteni a jó hírünket?

Oktatás 2015.08.26–28. (mindennap 14–18 óra) Harruckern János Középiskola oktatóterme: dr. Malatyinszki Szilárd felnőttképzési szakértő, Miként támogatja a szak- és felsőoktatás a térségünket?

Összes cikk - lent (max 996px)
+
+
+
+
+
+
+
+
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)