az új suzuki vitara és a gyulai hírlap találkozása
Fotó: Gyulai Hírlap – Mocsár-Pörjés József
Nekem eleddig két négykerekűben volt ilyen és hasonló érzetem és érzésem. Az egyik egy kis francia volt, a pontos márka és típus említését ezúttal mellőzném, nem csak az autó femininitása miatt. A másik sem tartozik kimondottan a maszkulin autók halmazába, de véleményem szerint nincsen ezzel semmi baj. Nekem autókban és nőkben is jellemzően a „kicsik” jönnek be, de ez most csak részben tartozik a tárgyhoz. Szóval a másik, ilyen „azonnal a magaménak érzem” élményt nekem a Splash, a legolcsóbb magyar autó adta. Ezeket nevezem én mosolyautóknak. Beülsz a kormányuk mögé, beindítod, elindulsz, és önkéntelenül mosolyogsz a világon. Persze nem úgy, mint egy bolond, ám megmagyarázhatatlanul vidám leszel az autótól, és kimondottan jól érzed magad benne, mert valahogyan képes arra, hogy abban a pillanatban megszabadítson minden tehertől a világon. Ilyen számomra a Vitara, a „kisfrancia” és a Splash is: beindítom, és kikapcsol engem!
Az új Suzuki Vitara mérete elsőre megrettentett engem, a mini autókat kedvelő embert. A Gyula Autóház kereskedése előtt várt a két színre fújt, fullextrás 1,6-os benzines tesztautó. Ami a színeket illeti, három új is megtalálható a választékban. Érdemes és hasznos egy picit puskázni a Suzuki hivatalos websíkjáról, mert felettébb érdekes, ahogy és amit a színekről írnak.
Az új színek és árnyalatkombinációk megalkotásakor a Suzuki tervezői a „vadász életérzés” kifejezéssel ragadták meg az élményt, amit az új Vitara vezetése jelent. Az Atlantisz türkiz gyöngymetál (ZQN) a természetes szépség felfedezésének borzongató izgalmát villantja fel napjaink urbanizált városi környezetében. A horizont narancsmetál (ZQP) azt az örömteli izgalmat idézi meg, amit akkor érzünk, amikor a várost elhagyva, a kertes lakóövezethez közeledve elénk tárul a természet. A szavanna elefántcsontmetál (ZQQ) a szavannák kalandokra hívó, végtelen világát idézi. (Forrás és teljes ismertető: itt)
Hát igen, ennél „marketingszebben” nem is lehet fogalmazni. A vadászéletérzés a csúcspontot jelentette számomra, annak ellenére, hogy nem igazán értem. A Gyulai Hírlapnak a szavannák kalandora jutott, én azt mondanám, hogy sok tejjel felöntött kávé és a szénfekete föld találkozása. Első és utolsó benyomásra is magával ragadó színkombinációja a Vitarának. Szerintem tökéletes színválasztás minden helyzetben: visszafogottan feltűnő a városban, játékosan könnyed lehet tengerparton és terepen, merészen vagány tud lenni kanyargós hegyi utakon, valamint elegáns „öltözet” egy kongresszusi helyszín parkolójában.
A szavannák kalandorának ilyen szögből kicsit morcos a pofija
A gyulai kereskedésben megnézhettük és beleülhettünk a kedvezőbb árú, kétkerék-hajtású Atlantisz türkiz gyöngymetál Vitarába is. A vásárlók körében valamiért ez a népszerűbb összeállítás. Ez a szín- és felszereltségkombináció érinti meg leginkább a vevőket. Hát igen, ha ezt a Suzuki marketingesei előre tudták volna, akkor most nem kellene hosszú heteket várni erre a Vitara-összeállításra. Az biztos, hogy a gyulai vásárlók körében ez a tuti és nyerő Vitara. A szerelem első látásra, ami akciós áron 3 millió 790 ezer forintért vehető át, és vihető haza. A szavannák kalandorának, a mi tesztautónknak a kedvezményes ára 5 millió 610 forint. Igen, nem olcsó, persze mihez képest nem, ahhoz képest azonban, amit tud, már nem is drága.
A szavannák kalandora két napig vendégeskedett szerkesztőségünkben. Első utunk kulturális testvérvárosunka, Debrecenbe vezetett. Oda a rövidebb, de a sokkal rosszabb utat választottuk, mert kíváncsiak voltunk a Vitara ebbéli képességeire. A nagyon vidéki és nagyon kátyús utat is szépen simította ki az autó, amit igazából nem terepjárása, inkább szabadidő-autónak ajánl a Suzuki. Azért mi megfordultunk vele könnyebb földutakon is, gond nélkül lehet ott is használni, 18,5 centiméteres hasmagasságával elboldogul ilyen helyzetekben is.
Úton Debrecenben
Az autó négy személynek nagyon kényelmes, sem a vezetése, sem az utazás egyáltalán nem fárasztó vele. A nagyvárosban is könnyen forgolódtunk és parkoltunk a nagy Vitarával. Nekem kimondottan tetszett a műszerfalon megjelenő sebességfokozat-kijelző. Az autó fedélzeti számítógépe nemcsak okos, hanem nagyon körültekintő és szolgálatkész. Jelzi a vezetőnek, hogy mikor és milyen sebességfokozatot kapcsoljon. Tudom, olcsó játék hülye gyerekeknek! Nekem mégis bejött. Az sebességfokozati ajánlásokat betartva a 120 pacis Vitara vegyes fogyasztása 6 liter alatt maradt. Ez azért nem rossz!
Persze a kisördög Debrecenből visszafele azért ki-kibújt az emberből. Kicsit megpörgettük az 1,6-os benzines erőforrást, természetesen szigorúan betartva a sebességhatárokat. Kipróbáltam az élménykapcsoló nyújtotta lehetőségeket is, sportfokozatban tényleg harapósabb volt a Vitara. Nagyon nagy dolgot azért ne várjunk ettől a funkciógombtól, de játszani nem volt vele rossz. Az autópályázás sajnos elmaradt. Békéscsaba és Gyula között nyomtuk meg neki egy kicsit. Itt azért voltak ellenérzéseim, gyengének találtam az 1,6-os erőforrást, nem éreztem elég nyomatékosnak a motort, elmaradt az a várt gyorsulási élmény. Ami biztos, a Vitara nem sportkocsi.
Összességében kellemes élmény volt két napon át birtokolni ezt az autót. Utaztunk vele, kipróbáltuk városban, borzalmas minőségű utakon koptattuk a gumiját, kicsit megterepeztettük, s néha megnyomtuk a gázpedálját is rendesen. Aki egy tesztvezetés után Vita-vásárlás mellett dönt, biztosan nem fogja megbánni. Egy nagyon jól kihasználható, megbízható, biztonságos és jól felszerelt családi autót vásárol magának.
S hogy minderről hogyan vélekedik Szalai György, a Gyula Autóház ügyvezetője, megtudhatják, ha megnézik azt a tesztvezetést, amit az Suzuki Viatara átvétele előtt rögzítettünk Gyulán.