Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Bagosi Sándor, aki tudja a sikeres takarítók titkát

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • B. G. • INTERJÚ • 2011. augusztus 13. 10:00
Bagosi Sándor, aki tudja a sikeres takarítók titkát
Cégváltó - A sikeres vállalkozások rovata
„Cégváltó” néven új sorozatot indítunk. Célunk, hogy bemutassuk azokat a vállalkozókat, vállalkozásokat, akik köztünk élnek, értünk tevékenykednek, évente mintegy 750 millió Ft-tal járulnak hozzá a város költségvetéséhez, ezen keresztül a városkép alakításához és más közösségi célokhoz, akik a lakosság egy jelentős hányadát foglalkoztatják, akiket sokszor irigyelünk, sokszor szidunk, ám összességében keveset tudunk róluk. Ismerjük tehát meg őket egy kicsit közelebbről is. Bagosi Sándor a gyulai székhelyű Dig-Build Kft tulajdonosa. Ők a takarítók, legalábbis legtöbbünknek ez jut eszünkbe a cégről, és az ügyvezetőről. Peter F. Druckertől származó idézet szerint „Valahányszor egy sikeres vállalkozásra bukkansz, az azt jelenti, hogy valakinek volt bátorsága egy merész döntést meghozni.”
Bagosi Sándor

Bagosi Sándor a gyulai székhelyű Dig-Build Kft tulajdonosa. Ők a takarítók, legalábbis legtöbbünknek ez jut eszünkbe a cégről, és az ügyvezetőről. Peter F. Druckertől származó idézet szerint „Valahányszor egy sikeres vállalkozásra bukkansz, az azt jelenti, hogy valakinek volt bátorsága egy merész döntést meghozni.”

 Kezdjük tehát innen. Mikor és mi volt az a merész döntés, ami útjára indította a vállalkozást?

 Bagosi Sándor: Történetünk immár 19 évre nyúlik vissza. 1992-ben jövedelemkiegészítési célból alapítottuk a Dig Build Gmk-t. A cég akkor környezetvédelmi tevékenységet végzett. Mérföldkő volt életünkben 1995. Ekkor alakultunk át Bt-vé, és a véletlennek köszönhetően ekkor kezdtük el takarítási tevékenységünket. A takarítás akkor egyfajta sajátos igényként jelentkezett, ezért minimális létszámmal, egy-egy épület felújítás utáni vagy egy új épület elkészültét követő takarítását végeztük. 1998-ban Kft-vé alakultunk, majd 1999-ben jelentős profilbővítést jelentett, amikor a napi takarítási munkákat is felvállaltuk.

 Mivel foglalkozik ma a cég, mik az alaptevékenységei és hogyan alakulnak főbb mutatói, mint árbevétel, létszám?

 B.S.: Fő profilunk lakossági, ipari, egészségügyi intézmények professzionális takarítása, amelyet megalapoz az integrált ISO minősítésünk. A bővebben értelmezett takarítási tevékenységbe tartozik a mosás, vegytisztítás, szalonunkat a Buszpályaudvaron találják meg az érdeklődők. Új technológia meghonosításával a szőnyegtisztítási, ezen belül is a gyapjúszőnyeg tisztítási tevékenységünket szeretnénk bővíteni. Szintén a takarítási tevékenység keretébe soroljuk a rovar- és rágcsálóirtási tevékenységünket is, amely kiegészül a gázosítással. Egyre jelentősebb részarányt képvisel árbevételünkben az oktatási tevékenység is. OKJ-s képesítést adó tanfolyamokat indítunk, jövőre pedig beindul a középfokú képzés. Aztán még egy tevékenység, amely nem sorolható be a takarítási kategóriába, ez a Buszpályaudvari üzletünkben található szolárium üzemeltetése. Összességében elmondhatjuk, hogy az eltelt közel 20 év alatt sok mindennel próbálkoztunk, ám a fizetőképes igények végül is ezt a profilt alakították ki. A vállalkozás megalakulása óta szinte minden évben fejlődött, növekedett. 2010-ben már 250 millió Ft-os árbevételnél és 125 fős statisztikai állományi létszámnál tartottunk. Örömmel és büszkeséggel tölt el, hogy dolgozóinknak most már több, mint 20 %-a szakképzett. Árbevételünkkel kapcsolatosan egy fontos adat, hogy bevételünk 80 %-a Békés megyéből származik. Ilyen értelemben is helyi cégnek valljuk magunkat.

 Sajnos még mindig mélyen benne vagyunk a válságban. Ebben a helyzetben milyen hosszabbtávú célkitűzést fogalmaz meg a cégvezetés?

 A mostani folyamatokat is figyelembe véve, a lakossági szolgáltatások piacát szeretnénk megerősíteni. Szerencsénkre a lakosság egyre komolyabb és egyre tudatosabb megrendelőnk lesz. A szabadidő felértékelődik, a komplex takarítási munkát sokan szívesen kiadják nekünk, így időt és nem kis energiát spórolnak meg. Szűk keresztmetszetnek ítéljük a mosodai kapacitásainkat, ezért a közeljövőben ezen a területen szeretnénk fejleszteni, és még egy fontos célkitűzésünk van, ez az internetes honlapunkon néhány héten belül elinduló webshoppunk. Itt az általunk használt, világszínvonalú takarító és tisztítószereket fogjuk forgalmazni.

 Manapság milyen az ügyvezető hangulata? Mi az ami elszomorítja,mi az ami büszkeséggel tölti el? 

 B.S.: Sajnos nem túl derűs a hangulatom. A régóta tartó válság itt, a nem túl fejlett térségünkben nehéz helyzet elé állított bennünket. Árképzésünkben komoly hátrány mutatkozik az ország más, fejlettebb régióihoz képest. Az utóbbi időszakban meg azt tapasztaljuk, hogy szűkülnek, visszaesnek az állami szektorból érkező megrendelések. Meglepett az az indok, amivel egyik szerződésünket bontották fel. Egyik állami cég tudatta velünk, hogy költségtakarékossági  megfontolásból a jövőben a takarítási tevékenységet közmunkásokkal kívánják elvégeztetni. Ez megdöbbentett. Nem csak az a probléma, hogy a takarítás ma már egy szakma, amely tudást, felkészültséget, képzettséget igényel, hanem az a logika, hogy az adófizető vállalkozók helyett a befolyó adókból finanszírozott közmunkaprogram keretében közmunkásokkal kiváltani a vállalkozókat, számomra elfogadhatatlan. A közmunkás támogatást kap, adót nem, vagy csak minimális mértékűt fizet. A vállalkozó pedig mehet segélyért? Ha így folytatódik, lassan már közmunkások lesznek az intézmények vezetői is…. Azért nézzünk pozitívumokat is, mert szerencsére az is van. Büszkeséggel tölt el, hogy egy év alatt sikerült megdupláznunk a lakossági szolgáltatásokból befolyó árbevételünket. Ez a korábban említettek miatt célkitűzésünk volt, növekedést terveztünk, de ennél kisebb mértékűt. Gyulán és környékén egyre több lakás nagytakarításával bíznak meg bennünket. A másik örömöm, az a Dig Build Kft kollektívájához kötődik. Hagyományosnak számít nálunk a Dig Build farsang megrendezése. Idén a teljes létszámunk 80 %-a vett részt a céges bulin. Úgy gondolom, ez remek fokmérője az összetartozásnak, a céges kollektívának. Az igazi tartalékunk is úgy gondolom, ezen a területen van.

 Az elhangzottakból következően nem dúskál a szabadidőben. Azt a keveset  ami van, hogyan tölti?

 B.S.: Valóban, de ez a vállalkozói világban nem újság. Ami szabadidőm van, azt a természetjárásnak, télen pedig a síelésnek szentelem. Erdély tájai megunhatatlanok számomra, bármikor szívesen megyek oda kirándulni.

 És végezetül még egy kérdés. Aki a dig Build Kft-t keresi, hol találja meg?

 B.S.: Székhelyünk Gyulán a Gyár u. 18. szám alatt van. Telefonszámunk: 66/463-612, a cégről és szolgáltatásainkról részletes információkat találnak a www.digbuild.hu internetes címen, aki esetleg írásban kíván megkeresni bennünket, az a digbuild@digbuild.hu e-mail címre írjon.

Összes cikk - lent (max 996px)
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)