Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Gyulán is taroltak a négybetűs szavak

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • Csomós Éva • KULTÚRA • 2015. november 24. 16:00
Gyulán is taroltak a négybetűs szavak
Aranyosi Péter tankmániájáról, bankhitelének történetéről és a testfestett lányról is mesélt önálló estjén
Aranyosi Péter sokféle műsora és meglehetősen gyakori fellépései ellenére is pontosan tudja, melyik városban miről beszélt, így kerüli el az ismétlődéseket, és arra is mindig figyel, hogy műsorában az adott településre vonatkozó gegek is megjelenjenek. Így volt ez legutóbbi, november 20-án lévő gyulai fellépésén is – ahol indításként máris a színültig telt Vigadó szépségét dicsérte –, pedig Négybetűs szavak című önálló estjének szövege akár másodpercre megtervezett pontosságú is lehetne. A gondos szerkesztés persze ettől még nagyon is érezhető, és később sem marad egyetlen felvetett szál sem elvarratlanul.
____Eredeti-GYHRCSD_0027.JPG

aranyosi péter a gyulai vigadóban 

Fotó: Gyulai Hírlap – Rusznyák Csaba 

Már a színpadra lépését megelőző negyed órában afféle rádiós műsorvezetőként felvételről szórakoztatja a közönséget, miközben kedvenc zenéit konferálja fel. Mindjárt kedvenc miskolci skazenekara, a Kabinet Rt. egyik felvételét, de a nagyérdemű hall The Cure-számot és a Mission: Impossible című film legismertebb dala is elhangzik.

Amikor pedig a gong és a szignál után ő is megjelenik, a műsor kellékeként szolgáló projektor elé lép, és az önálló est címadó történetének mesélésébe kezd.

– Amikor interjút készítenek velem, többnyire sablonos kérdéseket tesznek fel, és eddig csak két alkalommal találkoztam felkészült riporterrel: egyszer itt Gyulán (és egy tapsot intéztet a tudósítónak), a másik alkalom végén pedig úgy foglalta össze beszélgetésünket a riporterhölgy, hogy minden, amit csak szeretek, négybetűs szavakkal is kifejezhető: foci, cici, töri, tank… stb. Még a hősök is, hiszen az angolul hero.

Így aztán a két részből álló est során diaképes vetítés formájában mutatta be életének meghatározó állomásait és azokat a momentumokat, melyektől Aranyosi Péter mára azzá vált, akivé. Sajátos „beszédtechnikáját” helyretéve a meghiúsult fogszabályozás történetétől indítva gondosan előkészített szófordulatokkal időzött el a gyermek- és iskolaévek személyiségformáló erejénél – a hatékonyság kedvéért a színpadról lesétálva „parancsolt” diákos vigyázzállásba a közönség tagjai közül választva egy urat –, megismertette velünk szüleit, képet adva arról a közegről, amelyben nevelkedett: az iskola büszkeségének számító édesapjáról, aki jobb tanuló volt az évfolyamtárs, később miniszterelnökké vált Németh Miklósnál, az „életre-halálra” laboráns édesanyjáról, a főiskolai évekről és a gyakorlati idő alatt történelmet tanító és természetesen a II. világháború részleteit átszellemülten ecsetelő élményekről, majd arról, ahogyan a humorral eljegyezte magát.

Mert mielőtt a Dumaszínház tagja, a Showder Klub egyik állandó fellépője lett, a Rádiókabaré szerkesztőjeként, Fábry Sándor asszisztenseként és más műsorok közönségszervezőjeként dolgozott sokat a háttérben, és esze ágában sem volt a mikrofon másik végére szegődni. Aztán mégis így alakult, és jöttek a vállalati partik meg az a bizonyos nudista lagzis fellépés, azóta pedig egymásra kölcsönösen hatva lesznek az olykor szinte vállalhatatlan sztorikból elmondhatóvá szelídült fellépési anyagok, és a kalandos műsorokból is megosztásra méltó történetek, miközben mindegyiket átlengi az ő egész életét átfűtő szenvedély.

Így az este során hallunk a tankmániáról, bankhitelének történetéről, a testfestett lányról, a Csillagok háborúja iránti fanatikus rajongásáról – és csakugyan visszaköszönnek a négybetűs szavak. De bármiről is legyen szó, Ladánybene táborról vagy ejtőernyős ugrásról, ezekben a helyzetekben Péter sosincs egyedül, mindig ott vannak mellette a barátok – akikről szinte több képet vetít, mint saját magáról –, akik bemutatásán keresztül ismerhető meg igazán ő is. Nem törve felfelé, nem bántva lefelé, nem mutatva többet a meglévőnél: a szószátyár, hebrencs poéngyárosból mostanra így érett több önálló estet is elbíró, a szórakoztatás mesterségét pontosan ismerő és precízen alkalmazó férfi. Hiszen 19.00–21.30-ig egy személyben ébren tartani a közönség figyelmét és felhőtlenül szórakoztatva azt, mi is lehetne más, ha nem derék férfimunka?

Összes cikk - lent (max 996px)
+
+
+
+
+
+
+
+
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)