Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - A Gyulai Várfürdő Békés megye legfontosabb turisztikai attrakciója

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • O. Sz. • HÍREK • 2015. augusztus 31. 09:00
A Gyulai Várfürdő Békés megye legfontosabb turisztikai attrakciója
A brandépítő szakmai konferencia bemutatóinak sorából nem hiányozhatott városunk zászlóshajója
A Szent István Egyetem és Gyula Város Önkormányzata által rendezett brandépítő szakmai konferencián nem egy szakember számolt be vállalkozásának, szervezetének sikeréről. A SMART CITY: innovatív kutatási hálózatok fejlesztése Gyula és Salgótarján városokban című projekt bemutatóinak sorából nem hiányozhatott városunk zászlóshajója, a Gyulai Várfürdő sem. Boros László Attila ügyvezető igazgató tömör, de széles spektrumban mutatta be a várfürdőt, elemezte a helyi gyógy- és wellnessturizmusban ellátott szerepét, majd a programcsomagok, szolgáltatások összekapcsolásáról és a partneri együttműködésekről is szót ejtett.
____Eredeti-GYHRCSD_0016.JPG

Boros László Attila a brandépítő konferencián

Fotó: Gyulai Hírlap – Rusznyák Csaba

A Gyulai Várfürdő Gyula város, sőt, Békés megye legfontosabb turisztikai attrakciója, Magyarországon jelenleg ötödik-hatodik a fürdők rangsorában. Folyamatos sikerei magukért beszélnek. A várfürdő 2013-ban és 2014-ben elnyerte a Magyar Brands díjat, 2014-ben megkapta Az év fürdője díjat, míg 2015-ben a gyógy-, strand- és élményfürdő kategóriában a legmagasabb, ötcsillagos minősítést érte el. Legutóbb pedig a várfürdő nyerte el az Európai Fürdőszövetség, az ESPA Innovation Awards 2015-ös innovációs különdíját.

A város virágosítási versenyekben elért sikereihez is hozzájárul a várfürdő. A történelmi belvárosban, műemléki védettségű környezetben, a kastélyparkban gyöngysorként csillogó medencékben strandolni önmagában is kuriózumnak számított mindig, azonban Boros László Attila előadásában elhangzott: amit elért a fürdő, nem kis feladat, de legalább akkora munka megtartani. Mint fogalmazott, néhány évvel ezelőtt a fürdő „az elöregedett létesítmények kategóriájában” került be a vendégek fejébe, és nagy szükség volt újrapozícionálni a fejekben, hogy a gyulai strand gyermek- és családbarát fürdő.

____Eredeti-GYHRCSD_0002.JPG

Boros László Attila: Gyula ma meghatározó fürdőváros Magyarországon

A 2013 decemberében megnyílt Aquapalota a tavalyi évtől alaposan megnövelte a látogatószámot, évente átlagban 500-600 ezer fő, ami a város vendégéjszakáinak számában is jócskán meglátszott. Gyula ma meghatározó fürdőváros Magyarországon. Mindamellett ma a Gyulai Várfürdő hazánk egyik legzöldebb, hanem a legzöldebb fürdője – fogalmazott az ügyvezető –, nemcsak azért, mert egy parkban helyezkedik el, és nemcsak azért, mert az Aquapalota tervezésekor fontos szempont volt a gazdaságosság és környezettudatosság. Az élményfürdő tervezésekor nem törekedtek a legnagyobb csúszdákra, gyárcsarnok méretű termekre, nem kellett lebetonozni mindent, így minél több zöldfelület maradhatott. A cél egy olyan létesítmény volt, amely emberi léptékű, és szezonon kívül is ésszerűen kihasználható és fenntartható, emellett különleges élményeket és szolgáltatásokat nyújt, mint például a Magyarországon egyedülálló fölfelé tartó csúszda, és nem kevésbé népszerű az Aquapalota vízibárja.

Boros László Attila leszögezte, az elsősorban gyógyfürdő és minősített gyógyhely státuszú fürdő látogatószámának megtartásához kellenek egyéb attrakciók, mint a szaunapark, a főleg helyi jelentőségű és hamarosan megújuló sport- és tanuszoda, ahol az úszás és a vízilabdasport oktatása folyik, és amiben szinten nagy lehetőségek vannak. Mint mondta, óriási potenciál van a fürdőben, és ennek kiaknázása közös érdek és felelősség.

Az ügyvezető hangsúlyozta, a fürdő a várossal és a város a fürdővel együttműködve dolgozik. A fürdő kapcsolata nemcsak az önkormányzattal, de a gyulai szállásadókkal is példamutató, és ez a kapcsolat jól fenntartható és bővíthető. A közös kampányok, közös megjelenések erősítik mindegyik fél marketingjét, a gyulai márkát, a gyulai brandet. A Gyulai Várfürdő egy nagy fő termék, amire minden mást föl lehet fűzni. Míg sok városban nincs is más, csak a fürdő, addig ki lehet jelenteni, hogy más fürdővárosok közel sem rendelkeznek akkora plusz vonzerővel, mint városunk. Széles skálán mozog a fürdő, és sokszínűség van Gyulán is, sok összetevője van a város vonzerejének – fogalmazott előadásában az ügyvezető, majd hozzátette: csak tudomásul kell venni, hogy minden célcsoportot más csatornán, más eszközökkel kell elérni.

Boros László Attila végül a közeljövőről is beszámolt. Tervben van egy gyógyászati projekt, amelynek köszönhetően a várfürdőnek kell lennie Gyulán az egészségturizmus pillérének, hiszen minden szál a Gyulai Várfürdőbe vezet.

- A hosszú távú fenntarthatóság jegyében Gyula valamilyen szinten lépéskényszerben van, hogy nemzetközi szintre lépjen, és nemzetközi szereplővé váljon. Ehhez fejleszteni kell az infrastruktúrát, a szolgáltatásokat és a humán erőforrást, másrészt pedig a gondolkodásmódot is. Gyulán megvan a potenciál, megvan a szándék, csupán egy nagy lendület kell hozzá. Amit Gyula város az utóbbi években letett az asztalra, az mindenképpen arra predesztinálja a várfürdőt, hogy újabb sikereket érjen el, s ha az egyetem, az önkormányzat és a piaci szereplők összefognak, abból csak jó dolog történhet – fejezte be beszámolóját a Gyulai Várfürdő ügyvezetője.

GYULAI HÍRLAP • 2015. szeptember 04. 10:40
A brandépítő szakmai konferencia bemutatóinak sorából nem hiányozhatott városunk zászlóshajója
Összes cikk - lent (max 996px)
+
+
+
+
+
+
+
+
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)