dr. görgényi ernő a smart city nyitókonferenciáján
Fotó: Gyulai Hírlap – Oláh Szabolcs
A SMART CITY projekt megvalósítása során a résztvevők kidolgoznak egy olyan Gyula város vonzásában működő tanúsítványt, azaz brandet, amelyet a kiemelkedő minőségű termékek és szolgáltatások kaphatnak meg. A védjegy segítséget nyújthat ahhoz, hogy folyamatosan fejlődjön a helyi élelmiszerekre és turisztikai, mezőgazdasági és egészségi szolgáltatásokra alapozott gazdaság.
A nyitórendezvény második napján dr. Görgényi Ernő, Gyula város polgármestere nyitóbeszédében városunk „brandpilléreit” ismertette.
- Egy jó brand növeli egy terméknek vagy szolgáltatásnak a piaci értékét, az eladhatóságát, és az árfekvését is magasabb szintre helyezheti. Mi, gyulaiak meglehetősen szerencsés helyzetben vagyunk, hiszen eredendően létezik több olyan termék és szolgáltatás, amelyik nemcsak hogy nevében viseli a gyulai szót, és ezeket így ismerik országosan, sőt, nemzetközi szinten a fogyasztók, éppen ezért van egy pozitív képzettársítás a gyulai szóhoz. Ezek közül a legismertebb prémium kategóriás termékek, illetve szolgáltatások a gyulai kolbász, a gyulai pálinka és az ötcsillagos Gyulai Várfürdő – hangsúlyozta a városvezető.
A polgármester kitért arra is, hogy a város kincseire vigyázni is kell, mégpedig úgy, hogy egy gyulai brand minősége garanciát jelentsen egy olyan magas minőségre, amelyet joggal várnak el a vásárlók. Ennek érdekében szükséges egy minősítési rendszer, egy védjegyrendszer kidolgozása.
- A Szent István Egyetemmel együttműködve a SMART CITY projekt keretében arra törekszünk, hogy egyrészről kialakítsunk egy elméletileg megalapozott eljárásrendet, amelyből kiderül, milyen strukturált szervezetet kell létrehozni, amely a védjegytanúsításhoz szükséges feladatokat elvégzi. Másrészről fel kell mérnünk, hogy a fogyasztók számára mik azok a szolgáltatások, amelyek szóba jöhetnek ebben a körben, és melyek azok a gyulai vállalkozások, akik ebben partnerek szeretnének lenni ebben, és milyen minőségi szolgáltatásokat tudnak felmutatni, amelyekre igény van – fejtette ki dr. Görgényi Ernő, majd hozzátette, ehhez szükséges, hogy a kapcsolatépítés és a kölcsönös együttműködések is kibontakozzanak a városban.
A megnyitó beszéd után dr. Árpási Zoltán, a Szent István Egyetem főiskolai docense, megbízott oktatási dékánhelyettes Békés megye turisztikai lehetőségeiről és a gazdasági szereplők összekapcsolásának fontosságáról tartott előadást, majd dr. Turcsán Zsolt professzor a projekt szakmai koncepcióit mutatta be. Komoróczki Aliz, a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője a Gyulai TDM Szervezet helyét és szerepét ismertette Gyula város turizmusfejlesztésében a tradíció, komplexitás és minőség jegyében, végül Boros László Attila, a Gyulai Várfürdő Kft. ügyvezetője a várfürdő helyi gyógy- és wellnessturizmusban ellátott szerepét elemezte, majd a programcsomagok, szolgáltatások összekapcsolásáról és a partneri együttműködésekről tartott előadást.
A szakmai konferencián belül brandépítő workshopokat is rendeznek, amelyek a témákban érintett vállalkozók tartanak. A szakmai fórumok összegzéssel zárulnak a jelenlegi problémákról, együttműködési javaslatokról, melyek segítségével elindulhat a minősítési rendszer kidolgozása, majd a tanúsítvány elkészítése.
A brandépítő workshop programterve:
Augusztus 27-28.
Mezőgazdaság/állattenyésztés (mindennap 14–18 óráig a Harruckern János Középiskola oktatótermében). Kisföldiné Tóth Lívia agrármérnök: Állattenyésztés - Megújul-e az állattenyésztés támogatások nélkül?
Mezőgazdaság/növénytermesztés (mindennap 14–18 óráig a Harruckern János Középiskola oktatótermében). Szabó István mg-i gépészmérnök, földműves: Fejlődési lehetőségek a növénytermesztésben Gyulán és környékén
Élelmiszeripar (mindennap 14–18 óráig a Harruckern János Középiskola oktatótermében). Daka Zsolt ügyvezető igazgató és Gila Éva marketingmenedzser, Gyulahús Kft.: Helyi élelmiszerek – avagy megtermelhetjük-e a magunk egészséges táplálékait?
Turizmus (mindennap 14–18 óráig a Harruckern János Középiskola oktatótermében). Komoróczki Aliz, Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. és Tourinform Iroda: Egy megújuló lehetőség – avagy mi szükséges a minőségi turisztikához? Szolgáltatás- és termékfejlesztés, programok, Visit Gyula Card, marketingtevékenység, külső kommunikáció (visitgyula.com). Szolgáltatói együttműködés, belső kommunikáció (szolgáltatók és döntéshozók közötti információáramlás). Humánerő fejlesztés, szemléletformálás.
Egészségturizmus (mindennap 14–18 óráig a Harruckern János Középiskola oktatótermében). Keszeli Hajnalka, Gyulai Várfürdő Kft. Az egészségre épülő város – miként lehet megtartani és fejleszteni a jó hírünket?
Oktatás (mindennap 14–18 óráig a Harruckern János Középiskola oktatótermében). dr. Malatyinszki Szilárd felnőttképzési szakértő, Miként támogatja a szak- és felsőoktatás a térségünket?