A hungarikum ismét a csúcsra ért
Fotó: Gyulai Hírlap – Rusznyák Csaba
Daka Zsolt lapunk megkeresésére elmondta: a rangos világversenyre idén több mint kétszáz országból érkezett nevezés, a termékeket nemzetközi minősítő szervezet, az International Taste & Quality Institute értékelte. A 14 tagból álló zsűri egy, két és három aranycsillagot oszthatott ki.
– A bíráló bizottság az illat, az íz, a megjelenés és az összbenyomás alapján, vakteszttel minősítette a termékeket. A gyulai kolbász két aranycsillagot kapott, ezzel a figyelemre méltó termékek kategóriájába került. A minősítéshez kapcsolódó logót három évig használhatjuk – ismertette a részleteket az ügyvezető.
– Nyugat-Európában és a világ más tájain ismertnek számít a díj, a korábbi díjazottak között olyan neves gyártók is megtalálhatók, mint az Amstel. Az elismerés hozzájárulhat ahhoz, hogy tovább erősítsük exportpiacainkat – hangsúlyozta Daka Zsolt. Az ügyvezető hozzátette: a minősítés jelentős előrelépés a marketing szempontjából.
– Az elismerés azt jelzi, hogy a gyulai kolbász reneszánszát éli – fogalmazott kérdésünkre dr. Görgényi Ernő. A városvezető emlékeztetett rá: a gyulai kolbász 1910-ben és 1935-ben is aranyat hozott haza a brüsszeli világkiállításról. Mint kifejtette, az elismerés azért is fontos, mert ehhez a sikersorozathoz kapcsolódik.