Komoróczki aliz, a gyulai turisztikai nonprofit kft. ügyvezetője
Fotó: Gyulai Hírlap – Fekete Cintia
A cég 41 millió 919 ezer forint mérlegfőösszeggel, 99 millió 305 ezer forint bevétellel, 97 millió 807 ezer forint költséggel és ráfordítással, valamint 1 millió 360 ezer nyereséggel zárta a 2014-es évet. Komoróczki Aliz kiemelte: tavaly 10 millió 500 ezer forint céltartalékot és 740 ezer forint lekötött tartalékot képeztek, az összeget az idén, várhatóan szeptemberben megjelenő TDM-szervezetfejlesztési pályázat önerejeként használják fel.
A gyulai önkormányzat a cég működéséhez a visszaforgatott idegenforgalmi adóval járul hozzá, ez 2014-ben 45 millió 793 ezer forint volt, 6 százalékkal több, mint az azt megelőző évben – fejtette ki az ügyvezető, hozzátéve, hogy az összeg a város turisztikai teljesítményével arányos.
Komoróczki Aliz azt is elmondta, a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. többi tulajdonosától 9 millió 130 ezer forint folyt be, így tavaly az összes működési hozzájárulásból 54 millió 923 ezer forintja származott a cégnek. A többi bevétel a gazdasági társaság saját vállalkozási tevékenységéből folyt be.
A tervek szerint a cég többletbevételeiből idén 45 százalékkal többet költ marketingre. Komoróczki Aliz kiemelte: 2015-ben nagy hangsúlyt kapnak a városi egységcsomagok. Az ügyvezető kérdésünkre úgy fogalmazott: nem tervezik, hogy idén nagyot robbantanak a külföldi piacokon, Romániában és Szerbiában azonban továbbra is jelen lesznek.
Komoróczki Aliztól azt is megtudtuk, tavaly összesen 430 ezer 812 vendégéjszakát töltöttek el Gyulán, ez 15 százalékos emelkedést jelent 2013-hoz képest. Az idegenforgalmi adóból 106 millió 365 ezer forint folyt be a város kasszájába 2014-ben.