Nyakunkon a tavasz, úgyhogy akik eddig a fagyok miatt ódzkodtak a drótparipa nyergébe pattanni, azok se keressék tovább a kifogásokat. A biciklizésnek, mondhatni, több előnye van, mint hátránya. Spórolhatunk az üzemanyaggal, hozzájárulhatunk a tisztább levegőhöz, könnyű parkolni vele, sőt egészséges is tekerni.
Kerékpárunk átvizsgálásában Albert Zsolt, a Bike Corner kerékpárszaküzlet munkatársa segít, aki 14 éves kora óta szerel bringákat, és mintegy másfél évtizede hivatásos kerékpárszerelő. A kerékpározás a hobbija és a szerelme, úgyhogy nemcsak „gyógyítja” őket, hanem rendszeresen meg is üli a nyerget, akár túrák alkalmával, akár a mindennapokban.
A Gyulai Hírlapnak Albert Zsolt elmondta, ha tavasszal elővesszük a kerékpárt, mindenekelőtt arról kell megbizonyosodni, hogy meg tudunk-e állni vele, tökéletesen működik-e a két keréken, van-e két egymástól függetlenül működtethető fékberendezése.
– Meg kell vizsgálni a kerekeket. Ha lapos a gumi, még nem feltétlenül defektes a tömlő. Fel kell fújni a megfelelő nyomásra, ami a gumi oldalfalára van írva. Ha nem enged, ellenőrizzük a futását, hogy nem dudorodik sehol, nem szakadt-e meg a szövet. Ajánlott kipróbálni a kormányt és a váltókat is. A biztonságot szolgálják a kerékpár kötelező felszerelései is. Ellenőrizzük az első és hátsó világítást. Kötelező legalább két küllőprizma használata, valamint fényvisszaverő elöl és hátul, illetve csengő hangú jelzőberendezés. Ezen kívül, lakott területen kívül, rossz látási viszonyok esetén kötelező a fényvisszaverő ruházat is – sorolta Albert Zsolt.
A szakember lapunknak elmondta, tavasszal a legtöbb probléma abból adódik a kerékpárokkal, hogy sokan ősszel leápolatlanul csak ledobják a biciklit, tavasszal pedig, amint kisüt a nap, azonnal kellene. Ilyenkor pedig gyakran előfordul, hogy összeszárad a lánc, vagy nem működnek a bowdenek. A kerékpárszerelő javaslata, hogy ősszel végezzük, vagy végeztessük el a megfelelő karbantartást, hogy tavasszal csak pumpálni kelljen a tömlőkbe, mielőtt útra kelünk.