Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Nagy lelkesedéssel készül a Kakucs Ringre Kovács Sándor gyulai autóversenyző

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • Hajósi Miklós • MAGAZIN • 2014. december 05. 11:10
Nagy lelkesedéssel készül a Kakucs Ringre Kovács Sándor gyulai autóversenyző
Kovács Sándor: Nagyon fontos számomra, hogy a saját tudásomat bővíteni tudjam
Kovács Sándor. Fotó: HajokaPhoto

Kovács Sanyi - Opel Astra
Mogul Racing Team
Kakucsring Kupa
2014.12.07.

Interjú Kovács Sanyi autóversenyzővel.

- December 7-én, ismét a Kakucsring Kupán folytatod a felkészülésed a Gyorsasági Szakág felé. Ismét mehetsz lapjával a kanyarokban.

- Igen, ez így igaz. A legutóbbi versenyen sikerült egy köztes állapotot kipróbálni, amikor az eső pont annyira esett csak, hogy a pályán lévő port feláztatta, de nem mosta le róla, ezáltal sokkal jobban csúszott, mint amikor az eső szépen letakarítja róla. Ez a legtöbb versenyző rémálma, mert az autó ilyen körülmények között kiszámíthatatlanná válik a kanyarokban, és jobb esetben csak kicsúszás történik, rosszabb esetben komolyabb baleset is lehet belőle. Az első bemenetemnél még száraz aszfalton köröztem, a másodiknál viszont már megjött a szemerkélő eső is és a három körömből kettőben sikerült egy-egy kanyarból kijövet megcsúsznom, ezáltal időt veszítettem, sajnos.  A harmadik bemenet megkezdése előtt szóltak minden versenyzőnek, hogy nem muszáj megcsinálni az utolsó köröket, mivel nem lehet javító időket menni már. Engem viszont motivált, hogy ilyen körülmények között lehet csak  igazán megtanulni az autó viselkedését és korrigálni, ha megcsúszik. Ebben a tudatban csináltam meg az utolsó köreimet, amik oly annyira jól sikerültek, hogy a legtöbb kanyarból kijövet után megindult a kocsim hátulja, én viszont látványosan, szépen korrigáltam és a pályán tartottam. Amikor kijöttem a boxutcába, a Csapat Főnököm, és a Csapatom, nagyon meg volt velem elégedve. Mosolyogva szálltam ki a kocsimból. 

- Esőt nem jósolnak, de 4-5 fok várható csak vasárnap. Mennyivel lesz nehezebb dolgod, mint legutóbb?

- Nagy lelkesedéssel készülök a December 7-én megrendezendő Kakucsring Kupára. A legutóbbi versenyen megtapasztaltam az átmenetet, a vizes és a száraz pálya között, ami versenyzői szemmel nézve a legveszélyesebb. Kiválóan teljesítettem akkor. Évszakhoz képest jó időt mutatnak. Az aszfalt hőmérséklete hideg lesz, viszont nem lesz nyálkás, ami nagy előny a legutóbbihoz képest. Úgy érzem, könnyebb dolgom lesz most, mint a múltkor. 

- Az első versenyen tapasztaltak alapján, most milyen stratégiát szeretnél alkalmazni?

- Minden versenyem előtt magamban kidolgozok egy stratégiát, amit természetesen az előzőeken tapasztaltakra építek rá. A legutóbbi versenyen sikerült teljesen berögzítenem magamba a pálya nyomvonalát és az ideális íveket. Az ideális féktávokat viszont most kell kitapasztalnom, mivel száraz-nedves-vizes körülmények között más-más féktávokat kell venni. Az aszfalt hőmérséklete hideg lesz és sajnos a versenykörök előtt nincs mód a gumik ideális hőmérsékletére való felmelegítésére. Három bemenet van, és három-három kört lehet menni. Az első köreimben igyekszek a gumijaimat óvatosan bemelegíteni a legjobb tapadás érdekében és a másik két körömben pedig a legjobb időket autózni. 

- Két futam között szoktad-e a többi pilóta versenyzését nézni?

- Igen, természetesen. Nagyon fontos számomra, hogy a saját tudásomat bővíteni tudjam nálam sokkal tapasztaltabb pilóták által is. A lelátóról szerencsére meg tudom nézni az egész pálya nyomvonalát, lehet látni az ideális íveket, és amelyik autónak működik a féklámpája, ezáltal a féktávok is láthatóak.

Napközben milyen állítási lehetőségek vannak az Opel Astrán, a jobb idő elérés érdekében?

- Nagyon fontos, hogy a versenyen az időjárási körülményeknek megfelelő gumikat tegyük fel az Astrá-ra, a megfelelő tapadás érdekében. Ehhez hozzá tartozik, ha a gumi megfelelő, de a tapadás még nincs meg teljesen, akkor a kerekek légnyomását variáljuk.

- Nagyon köszönöm a Szüleimnek, hogy támogatnak a céljaim elérésében!

- Köszönet Fekete Lászlónak, a Mogul Racing Team-nek, illetve a NIVO Motorsportnak, hogy rengeteg élménnyel gazdagodtam, és egyre több lehetőséget kapok tőlük. Köszönöm Turák Lászlónak, aki egyben a csapattársam és a legjobb barátom is, a sok biztatásokat, a sok-sok hasznos versenyzői tanácsokat.

- Köszönöm az Interjút!

Forrás: hajoka.hu

 

Kovács Sándor. Fotó: HajokaPhoto
Összes cikk - lent (max 996px)
+
+
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)